Julianv Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Hei! enda et spørsmål. Byttet vannpumpen men da vi skulle montere reim igjen og strammer, fikk vi det fan ikke stramt! Hvordan funker strammeren på denne? Strammer man på dynamo? Er en e34 525i 24v. M50b25!
Julianv Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Ingen som vet? Skal over fjellet i helgen, og reimen er såpass slakk at jeg kan vri på dynamo mens motor er av
mudbug Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Har du hydraulisk ellers mekanisk strammehjul???? Hvilken årsmodel?? Strammehjul er kaputt (gasslekkasje), mekanisk strammehjul (fjær i strammehjul er feil). Det er mulig at du må skfite de. Jeg tror at strammehjul er automatikk strammet opp igjen. Hydraulisk strammehjul nr. 20. hele enhet:selve nr. 8 er hydraulisk enhet Mekanisk strammehjul nr. 2.
Julianv Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Ser ut som jeg har mekanisk! er en 90 modell, men motor er byttet så vet ikke hvilken modell den er hentet fra. Men utifra bildet kan jeg se at jeg har mekanisk Strammer den automatisk egentlig? kan jo såklart være fjæren ja.
mudbug Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Ja den strammer automatisk igjen. Var det slakk før du skiftet dynamo også???
Julianv Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Byttet vannpumpe, ikke dynamo Nei var ikke slakk før
kbteknik Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 tipper du har lakt reimen feil. du må holde tilbake strammeren når du monterer reimen.
jensemann23 Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 min er 91 modell, og den har hydr. strammer
Waldez Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Strammer dras mot klokka med 8mm umbrako i mitten av strammehjulet.. Så legger du på reima,er strammeren hel går den tilbake av seg selv.
Julianv Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Ehm jeg skrudde av hele hjulet når jeg tok av reimen for jeg forsto ikke helt patenten på strammeren Skrudde av bolten i midten og dro den ut slik at reim hoppet av der. På igjen var samme prosedyre motsatt vei. For å være sikker: Strammeren er den vedsidenav dynamo sant? Mot viften/vannpumpen. Er ikke noe umbraco i midten såvidt jeg kan se :S
Julianv Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Forresten. Jeg løsnet nr. 6 og tok av nr 5 for å få reim av! http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8903.gif
Waldez Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Da er det nok en anneledes patent det der. Ser ut som hullet i strammehjulet er utenom senter. Må vri hjulet for å stramme ser det ut som
Waldez Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Det siste bildet viser vel acpumpe.eller har du bare 1 reim? Jeg har 2 reimer.
kbteknik Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Forresten. Jeg løsnet nr. 6 og tok av nr 5 for å få reim av!http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8903.gif der har du det, som du ser er ikke hullet sentrert, da må du dreie den og feste den uten reim først, og hold strammeren tilbake når du setter reimen på igjen
Julianv Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Har bare 1 reim Jeg forsto ikke helt? Går ikke an å stramme til hjulet før jeg tar reimen på, for da går ikke reimen på skjønner du :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå