spruddel Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 En kompis selger sin 50HK Mariner som er fra 1986. Motoren fulgte med båten han kjøpte seint i sommer, men han skal ha 90HK til sommeren. Da han kjøpte båten, så var vi på en liten kjøretur og motoren gikk veldig fint og virket feilfri. Vi ferskvannskjørte den og skifta olje før den ble tatt av båten. Motoren står nå på stativ og kan ikke prøves på båt altså. Det eneste "problemet" er at man trenger choke for å få start på den som regel, noe som er ganske vanlig på båtmotorer. Den går helt fint uten choke når den først har fått start på seg. Choken sitter under motordekselet, men det er ikke noe stort problem å ta av dette hvis den ikke starter uten choke, evt. å lage sin egen patent/ordne problemet. Annonsen ligger her: http://bat.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=964799&_cmd=similar&cb=8515.28513019064 Bare å komme med spørsmål om det er noe du lurer på
Hansh Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Hvorfor ikke bare styre choke fra fjernkontrollen (er der på bildet ihvertfall). Normalt at en eldre påhengsmotor har manuell choke ja, og at denne må brukes på en kald motor. Forøvrig hørtes kanskje 15000,- litt mye ut for en såpass gammel motor? (Si fra hvis du ikke vil ha det med i tråden).
spruddel Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Skrevet Desember 9, 2009 Er som sagt ikke min motor og jeg vet ikke hvorfor ikke man kan styre choken fra fjernkontrollen, men mest sannsynlig så vil jeg tro det ikke virker. Prisen er satt som 15.000/bud fordi prisen ikke er fastsatt, men satt som en prisantydning for ønsket pris. Har sett litt rundt på nett etter omtrent tilsvarende motorer (vanskelig å finne helt lik) og utifra tilstand på motor, så skal ikke prisen være så altfor gal, men er som sagt åpent for bud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå