Gå til innhold

DakarGul og DakarGul 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, kommer jo an på hvilket lys osv.

Ifølge den tråden er jo begge disse dakargelb2

ocy8bhykyztluvmo010z.jpg

q2qi8uqh9xc6wxkf2ops.jpg

Det er jo også noen år gamle biler dette her og vanlig lakksjlitasje må man vel regne med..

Skrevet

Kommer ann på hvor gammel lakken er da..

Om du er flink til å polere osv..

Jeg hadde en m3 med dakargelb, skulle lakke opp frontfanger.

Ble ikke likt i det hele tatt. Så jeg måtte bort med bilen til en som kunne røngke fargen.

Da kom det opp en annen fargekode, prøvde da å lakke med den.

Og da ble det likt

Gul og rød er vanskelig å treffe vis det må lakkes opp igjen.

Skrevet
Den øverste er bilen min, men den er virkelig ikke så blass i virkligheten. Lys har selvfløgelig mye å si.

Det er mange faktorer.. Har bildet blitt redigert i ettertid? Endret på kontraster, metning i bildet osv for å få bilen til å se bedre ut? Hvor oppriktig fargegjengivelse har skjermen du sitter på?

Hos meg er det STOR forsjell om jeg ser på laptop-skjermen eller lcd tven min..

Skrevet

Vise farge på en data blir jo óg litt farget (hoho) av hvilken skjerm en har. Billigskjermer (som den jeg sitter med f.eks, en billig benq) har veldig vasne farger, om det er et ord som kan brukes i denne sammenhengen. Fungerer kanskje bedre med bilder som er tatt med en fargerik bakgrunn, litt trær og blå himmel og slikt, for da ser du jo litt hvordan fargene er rundt. Om de er veldig mørke, og bilen ser mørk ut, så er det jo kanskje bare skjermen eller andre faktorer som spiller inn.

Et godt eksempel er jo den første dakargule, som ser litt matt ut, men resten av bildet ser jo òg veldig matt ut.

Edit: ser i ettertid at jeg har skrevet omtrent det samme som posten over.

Skrevet

Noen som har lakk koden til dakargelb2? 267/1 dakargelb står det på dempertårnet i m3'n. Det er jo dakargelb 1 regner jeg med. Ser det står 337 dakargelb 2 i farge registeret her på bimmers, men hva skal stå etter -> / ? Eller hva har det å si?

Om noen har et bilde av en dakargul1 og en gakarbul 2 ved siden av hverandre hadde vært helt supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...