Rannem Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Tror jeg trenger ett lambda bytte på BMW'en. 318i 1997 mod M43B18. GS selger lambda, men synes det er sykt dyrt for en så liten dings! Har derfor lett litt på eBay og har funnet denne: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OXYGEN-S ... ccessories Spørsmålet mitt er hvordan denne skal monteres? Den jeg har linket til har kun 17cm ledning. Må jeg skjøte på den orginale ledningen som sitter der fra den gamle lambdaen? Hvordan funker dette? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Hallå, Det brukar sitta ett kontaktstycke ganska nära sonden, där man kan koppla loss den. Så kolla vid sonden och en bit upp så ser du. Tänk på att sonden kan va svår att få loss, om den suttit där ett tag! Brukar sitta stenhårt så ibland får man sätta dit en ny istället. När jag skulle mappa min Bmw så fick jag sätta dit ett nytt sonduttag för bredbands sonden då jag inte fick loss gamla. Mvh//A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 Takk! Så du borret deg ett nytt hull i eksosen? Eller misforsto jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 går nok greit, mos på med rørtang så får du den ut! når det gjelder den på ebay så er den helt ok. jeg har en fra ebay, loddet ledningene på den gamle kontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 Kjempe! Da skal jeg se om jeg får kjøpt meg en slik Hvordan er fargene på ledninger? Samme som orginalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Har m43 lambdasonde jeg Men ta å varm opp den gamle godt før du skrur den ut. Og ikke bruk skiftnøkkel med mindre den holder samme åpning hele tiden, noe dem har lett for ikke å gjøre Ville brukt fastnøkkel. Eller så ser jeg Biltema selger kopp/pipe til lambdasonder faktisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 Ja, har dårlig erfaring med rustede bolter o.l. Denne skal nok bli varmet, banket og skrues ut med fastnøkkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå