JTS77 Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Holder på å bytte varmeelementene i fører stolen og er godt på vei. Men når eg fikk av trekket er jo elementene sydd fast i trekket! Noen som har skifta før som kan gi meg ett råd om hvordan de gjør dette? Kan vel ikke bare klistre de nye utenpå? Blir vel for lang avstand da eller? Håper på kjapt svar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 En annen ting er jo det at det nye setevarme elementet er for langt...... har delenr 52 10 8 203 258 som i følge gs bildeler skal dette passe sitteputa mi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 Samme delnr på sports seter og vanlig seter? http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 0&type=new Så bra passer det sitteputa mi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Det er nok ikke samme delenr på sport og vanlig. er ikke det på E46 i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 Dette er E39 like på e38. Sjekka på GS, samme nr på elementet til sitteputa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 Huff.. tror eg har funnet svaret. Noen som kan bekrefte om varmeelementet i skinn interiør kommer som en del? altså hvis eg vil ha nytt varmeelement må eg kjøpe skinntrekket til sitteputa m/innesydd varmeelement.. som koster 4500,- Noen som kan bekrefte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rkv Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Litt off-topic: Skal igang å bytte airbag sensormatten på passasjersiden på min e-39... Lurer derfor på hvor lang tid du brukte på å demontere setet og ta av trekket? Vet ikke om det er sensormatte på førerstolen, men om det er det: kan du ta et bilde av det, og si om det ser ut til å være en kurant jobb å skifte:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgan GS Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 hei på e-39 din så er det sydd inn i trekket Du kan ringe meg på jobb i morra så skal jeg hjelpe deg 71266777 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 Litt off-topic:Skal igang å bytte airbag sensormatten på passasjersiden på min e-39... Lurer derfor på hvor lang tid du brukte på å demontere setet og ta av trekket? Vet ikke om det er sensormatte på førerstolen, men om det er det: kan du ta et bilde av det, og si om det ser ut til å være en kurant jobb å skifte:) Går egentlig ganske fort å få det fra hverandre Kan vel egentlig ikke huske hvor lang tid det gikk. Men du bør klare det fint på en ettermiddag. Fulgte denne oppskriften siden E38/E39 har like stoler. Bare å sette i gang. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/135542 Det er kun passasjer sete som har sitte sensor. Men beltestrekker kabelen/stikket kan være defekt, du vil da også få opp feilmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 heipå e-39 din så er det sydd inn i trekket Du kan ringe meg på jobb i morra så skal jeg hjelpe deg 71266777 Ringer deg i morgen eg då.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rkv Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Litt off-topic:Skal igang å bytte airbag sensormatten på passasjersiden på min e-39... Lurer derfor på hvor lang tid du brukte på å demontere setet og ta av trekket? Vet ikke om det er sensormatte på førerstolen, men om det er det: kan du ta et bilde av det, og si om det ser ut til å være en kurant jobb å skifte:) Går egentlig ganske fort å få det fra hverandre Kan vel egentlig ikke huske hvor lang tid det gikk. Men du bør klare det fint på en ettermiddag. Fulgte denne oppskriften siden E38/E39 har like stoler. Bare å sette i gang. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/135542 Det er kun passasjer sete som har sitte sensor. Men beltestrekker kabelen/stikket kan være defekt, du vil da også få opp feilmelding. Har allerede diagnostsert systemet og fått bekreftet at det er "sensormatte i passasjersete" som har tatt kvelden. Har ett nullstillingsverktøy som fjerner lampen, men kommer som regel tilbake hvis noen av mine venner som er "over snittet rundt magan" setter seg inn eller går ut av bilen:) Fikk også et tips av folka på Motortechnik om å ALDRI sette kne'et ned i setet (typisk ved vask/støvsuging) eller at man skal hente noe som ligger bak i bilen... Da fikk visst disse mattene "strekt seg" og det blei brudd. I mitt tilfelle er det "halvveis" brudd, da lampen kun kommer på ved bevegelse i setet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 En liten update her.. Det som er blitt gjort er at eg benytta meg av varmeelementet, som visstnok kun passer sportsseter og klippa vekk den nederste delen. Altså den som skal til den uttrekkbare puta. skjøtet sammen disse ledningene for at kretsen skulle bli hel igjen. klipte nye hull der de tre hullene skal være. (Passer ikke med de org hullene) brukte duct tape over og under disse for å forsterke litt rundt de. Monterte alt etterpå og virker nå som bare det For montering/demontering av sete se link litt over her. (Gs har også nå forandra nettsia deres) Takk for praten morgan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senjafan Skrevet Mai 12, 2014 Share Skrevet Mai 12, 2014 En liten update her.. Det som er blitt gjort er at eg benytta meg av varmeelementet, som visstnok kun passer sportsseter og klippa vekk den nederste delen. Altså den som skal til den uttrekkbare puta. skjøtet sammen disse ledningene for at kretsen skulle bli hel igjen. klipte nye hull der de tre hullene skal være. (Passer ikke med de org hullene) brukte duct tape over og under disse for å forsterke litt rundt de. Monterte alt etterpå og virker nå som bare det For montering/demontering av sete se link litt over her. (Gs har også nå forandra nettsia deres) Takk for praten morgan Hei! Har vært å kjøpt meg svart skinn interiør til min e39(2003) i den tru at det var varme i dem. Det visste det seg jo at det var det ikke, sitter på gs nå å prøver å finne setevarme element for å legge inn i de nye setene mine. Så det jeg lurer på, er hvordan du gjorde det med setevarme elementet i forholde til setetrekket? Sydde du det inn i trekket eller hva gjorde du =)? På forhånd takk for all hjelp =)! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Mai 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2014 Det er en stund siden eg gjorde dette men eg mener eg klistra varmeelementet til sitteputa og monterte skinntrekket over. Det var klister på det nye varmeelementet. Tok ikkje vekk det originale varmeelementet, fungerer faktisk bra enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå