Wacman Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Som tittelen sier, kjøpte meg en '87 E28 518i i dag. Veldig hel og fin bil med et M understell som er så hardt at plombene i tenna nesten rister ut Har sett det er ganske mange her som har E28,så lurer på om dere kan gi meg noen tips og lignende for å ha en sånn i daglig drift. Tenkte kjøre den som bruksbil et år eller to,før jeg sniker inn litt motorbygging og sånt når fruen ser en annen vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Det som tar kneklken på e28 først pleier vel å være rust.. Ellers skal det vel ikke være så mye annerledes fra andre bmwer i den perioden.. For eksempel e30. Så hvis du vasker den godt og gjevnlig, inkludert at du vasker understellet/underspyling med gjevne mellomrom- spesielt om vintrene når de salter- så minsker du risikoen for rust betydelig. Morty999 og torebmw? og sikkert andre også- har stål peilingen på e28 og motorbygg.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 http://www.autopower.se/Guider/begagnatguiden/E28/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Takk for tips. Bilen er 99% rustfri, så det er et godt utgangspunkt å holde liv i, den har bare gått 147.000 så bilen virker veldig fresh enda. Forrige eier satt på M understell og stivet det opp,så bilen er fryktelig hard å kjøre - tror jeg setter på mykere dempere frem til bilen evt skal bygges om. Bare den ikke blir hevet igjen (er litt senket nå) Det er også en original shadowline,så den er fin å se på. Bare synd man trenger nyrebelte for å kjøre på vanlig vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbatnes Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 jeg har en 518 som har gått 370 tusen å den går som ei klokke enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Har litt ventiltikking, men tipper det forsvinner ved en liten justering. Rister "litt" i rattet ved nedbremsing også, men bremsene foran er nye, slitne bærekuler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå