OLEZZ Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Skal på etterkontroll i morgen grunnet høy co. Skal prøve å kjøre 50/50. Noen som har prøvd dette på M50 eller lignende motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Ikke noe problem.. Jeg bruker å fylle 98 okt med ca 30 % E85 på min M52 for å få opp oktan tallet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 jasså. Merker du noe forskjell? Satser på at 50% ikke blir for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Ja, merker faktisk det ganske godt, blir mye mer futt i bilen vs kun bensin. Ville ikke ha kjørt med 50/50 blanding, da det fort blir for mye etanol som tørker ut div gummislanger. Men for den ene gang du skal på etterkontroll, så gjør det ingenting.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 Jepp. Skal bli spennende å se. Jeg vil tro det hjelper en del på utslipp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Litt OT, men hva kommer høy co av? Slitne stempelringer f.eks?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Det kan det være. Ellers er det jo standar problemer som defekt lamdasonde, eller katalysator. For høy blanding av bensin er vel som oftest problemet. Skifte tennplugger, bytte olje, oljefilter og luftfilter kan også hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Ikke noe problem.. Jeg bruker å fylle 98 okt med ca 30 % E85 på min M52 for å få opp oktan tallet... Fyller du da opp med f eks først 40 liter 98` for så og fylle på 20 liter E85 oppå der? Og dette er safe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dingy Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Vel, ikke for å drepe gleden din over å ha funnet lettvinn løsning, men jeg prøvde det du skal gjøre når jeg skulle godkjenne turbo bilen min uten katalysator. Det gikk fra dårlig til enda dårligere, og i tillegg veldig ustabilt dårlig. Jeg hadde rundt 0.56 i co uten etanol. med etanol svingte det fra 0.54 til 2.80(!). Men for all del, lykke til, la oss få vite hvordan det fungerte for deg, men i mine øyne/erfaring er myten om at etanolen fikser CO utslippene "busted". Dette var med ca. 50/50 blanding på en 2.0 16v turbo med Bosch hjerne. Jeg endte med å kjøpe billig cat fra biltema med div. rør og klemmer, sette det sammen på jalla vis, godkjenne, og samme dag var sports anlegget på plass igjen. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Den gikk igjennom med glans nå. ca 50/50. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sector59 Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 kjører du på org software? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 ja. Jeg tørr påstå jeg merka forskjell. Bilen virka å ha litt jevnere drag, og ikke så svakt nøkkete som det er på 95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sector59 Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 hva oppsett har du da? komp, dyser, ladetrykk? Ska på bt neste uke så kjekke tips er altid fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Dette er snakk om bruksbilen. Orginal 525 24v. På turbobilen min må jeg nok mappe bilen for å kjøre e85. Hvertfall for 100% e85. Men om du kjører 50/50 på turbo bmw uten noe mods vet jeg ikke om du kan kjøre. Skulle da tru det? Jeg vet du ikke trenger å bytte noe, men jeg er usikker på om du må mappe bilen for 50/50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sector59 Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 På godkjenningsdagen skal jeg kjøre med org closed loop. Så de burde gå bra, men de kan jo hørest bra ut å bruke e85 som en extra sikkerhet. Merkeverksteder tester bare co på tomgang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå