Gå til innhold

50/50 E85 + 95 Blyfri


Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja, merker faktisk det ganske godt, blir mye mer futt i bilen vs kun bensin.

Ville ikke ha kjørt med 50/50 blanding, da det fort blir for mye etanol som tørker ut div gummislanger. Men for den ene gang du skal på etterkontroll, så gjør det ingenting.!

Skrevet

Det kan det være. Ellers er det jo standar problemer som defekt lamdasonde, eller katalysator.

For høy blanding av bensin er vel som oftest problemet.

Skifte tennplugger, bytte olje, oljefilter og luftfilter kan også hjelpe.

Skrevet
Ikke noe problem.. Jeg bruker å fylle 98 okt med ca 30 % E85 på min M52 for å få opp oktan tallet...

Fyller du da opp med f eks først 40 liter 98` for så og fylle på 20 liter E85 oppå der?

Og dette er safe?

Skrevet

Vel, ikke for å drepe gleden din over å ha funnet lettvinn løsning, men jeg prøvde det du skal gjøre når jeg skulle godkjenne turbo bilen min uten katalysator.

Det gikk fra dårlig til enda dårligere, og i tillegg veldig ustabilt dårlig.

Jeg hadde rundt 0.56 i co uten etanol.

med etanol svingte det fra 0.54 til 2.80(!).

Men for all del, lykke til, la oss få vite hvordan det fungerte for deg, men i mine øyne/erfaring er myten om at etanolen fikser CO utslippene "busted".

Dette var med ca. 50/50 blanding på en 2.0 16v turbo med Bosch hjerne.

Jeg endte med å kjøpe billig cat fra biltema med div. rør og klemmer, sette det sammen på jalla vis, godkjenne, og samme dag var sports anlegget på plass igjen. =)

Skrevet

Dette er snakk om bruksbilen. Orginal 525 24v.

På turbobilen min må jeg nok mappe bilen for å kjøre e85. Hvertfall for 100% e85.

Men om du kjører 50/50 på turbo bmw uten noe mods vet jeg ikke om du kan kjøre. Skulle da tru det?

Jeg vet du ikke trenger å bytte noe, men jeg er usikker på om du må mappe bilen for 50/50

Skrevet

På godkjenningsdagen skal jeg kjøre med org closed loop. Så de burde gå bra, men de kan jo hørest bra ut å bruke e85 som en extra sikkerhet. Merkeverksteder tester bare co på tomgang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...