drunken' Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Har problemer med starteren på min E36 318is 97mod. Når jeg vrir på nøkkelen så kommer det bare "susing" fra starteren, så hører jeg at den slår inn når det kommer en "klikke"lyd.. Da må jeg skru av tenninga og prøve på nytt, og dette skjer en del ganger før starteren endelig slår inn nok til at motoren starter. Dette skjer bare av og til, men den har blitt værre. Regner med at det er innslagsrelèet som er gåent? Hvordan er det å bytte denne? Greit å komme til, eller må jeg demontere mye? På GS har dem innslagsrelèe til 914 kr, mens på Koed så har dem hele starteren til 1007 kr! Like så greit å bare skifte hele starteren når man først skal gjøre noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kasper Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Helt sikkert innslagsreleet som er på vei ut. Akkurat samme symptomer jeg hadde, ble vanskeligere og vanskeligere for hver gang. Samme lydene. Ekke kjent med is motoren, men sikkert lurt å kjøpe helt ny starter komplett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Det er innslaget på starteren som ikke slår inn. Hadde nøyaktig det samme problemet og byttet til ny starter for 5 dager siden. Kjøpte ny starter fra KOED for 1300 kr. Problemet er nå borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Da er det like så greit å bytte starter ja! Hvordan er det å bytte den da? Den sitte vel ganske lavt på motoren, så må demontere diverse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Å bytte starter på E36 er noe dritt. Et BMW verksted vil nok ta betalt for en 2-timers jobb, dvs ca 2000,-. Man må skru litt over, litt under, kanskje fjerne innsug. Trangt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Er det ikke enda mer trangt og jævligt på is'en enn vanlige 4'ere? Mener bror min betalte 3500 eller noe sånt da han byttet på sin for noen år siden på Bavaria.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Å faen.. Like så greit å sette bort jobben med andre ord da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duemorty Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Hadde samme problem på min. Gikkt til en spesialist på startere og dynamoer. han tok den inn byttet drevet på den og da var den som god som ny. betalte 350kr for det. Jobben er ikke den vanskligste. Brukte 45min på å få den av og 15 på å få den på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Hadde samme problem på min. Gikkt til en spesialist på startere og dynamoer. han tok den inn byttet drevet på den og da var den som god som ny. betalte 350kr for det. Jobben er ikke den vanskligste. Brukte 45min på å få den av og 15 på å få den på Var dette en is? På seksere kommer du lett til den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Finnes ingen ekspert i umiddelbar nærhet her desverre.. Hva måtte du demontere for å komme til for å ta den av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Bytte starter en enkel jobb det, så lenge du har rette utstyret Det desidert enkleste er å heise opp bilen og bytte den underfra, da bruker du muttertrekker med 2-3 lange forlengere på, dermed kan ha muttertrekkeren i bakkant av girkassen. Jeg brukte ca 40min uten å ha gjort det før iallefall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duemorty Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Tok du under ifra.- Funket greit å bare jekke bilen høyt opp. Og gjøre som seperbeetle sier bruk noen forlengere. Greiest og gjøre dette på kald motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2009 Takk for svar folkens! Da blir det nok ny starter på ny-året! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå