aloebiz.net Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Noen av dere som har peilepinne som viser for mye olje? På e46 coupéen jeg hadde viste peilepinnen et godt stykke over max merket når jeg hadde skiftet olje og filter og fylt på rinktig oljemengde som skulle være 6,5 liter. Det er også akkurat det samme på 540n jeg har nå! 7,5 liter skal det være og peilepinnen viser for mye olje. en cm eller halvannen over max merket. Fler som har det sånn på sin bil? Sjekket delenummer på peilepinnen min mot GS og det stemte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 om du starter motoren i 3 sek kan du se at nivået synker til normalen, dette for å fylle opp oljefilterboksen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2009 Jeg vet, men det gjelder etter jeg har kjørt en stund også! Merkelig At det er sånn på 2 av mine biler da? Ingen andre som har opplevd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 Selv om det står 6,5 liter betyr ikke det at du skal fylle det på motoren uten videre. Får normalt ikke ut all olje og avleiringer osv hvis man tapper på kald/halvvarm motor. Det er derfor viktig å peile når man har fyllt en del under det det skal være for å ikke overfylle osv. Peiler selvfølgelig både før og etter man har startet motoren. Det betyr at du nå kjører med for mye olje i motoren og det er ikke bra. Kan begynne å lekke olje o.l... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 Jeg vet, men det gjelder etter jeg har kjørt en stund også! Merkelig At det er sånn på 2 av mine biler da?Ingen andre som har opplevd dette? har bilene dine hatt oljekjøler? her kan det ligge mye olje som automatisk ikke renner ut. i tilleg til alle andre steder det kan ligge litt olje fyll til max peilepinne og ikke over. peilepinnen er riktig den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 har det motsatte problemet på min e36 323, måtte fylle etter en liter mer når jeg hadde byttet olje og filter før det nådde max merket, lurer på om jeg har for kort peilepinne.,., Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå