Gå til innhold

ABS Enhet fra USA til BMW 540i 1999mod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle

Jeg er en stolt eier av en 540i touring 1999mod.

Dessverre ser det ut til at ABS enheten må byttes ut, da flere gule lys ang. DSC har begynt å lyse. Hadde bilen inne på feilsøking og fikk opp at høyre abs sensor bak var ødelagt. Skiftet denne, men lysene kom tilbake samme dag :(

Om jeg skal bestille denne delen gjennom "mitt" verksted vil bare delen komme på 11.500,- !! + arbeid for å bytte + koding.

Jeg spurte verkstedet om å få varenummeret til denne Bosch ABS enheten.

Fikk da opplyst varenummer: 34526769862

Etter noen søk på nettet kom jeg frem til et par alternative steder som selger den samme delen med samme varenummer til en brøkdel av prisen.

F.eks. et firma i USA på følgende link:

http://www.rmeuropean.com/Part-Number/R ... 6B777.aspx

Noen som kan bekrefte at dette er den riktige ABS enheten til min 540i?

Det står også et annet nummer på ABS enheten i bilen; 0 265 225 001

Hvor mange ulike typer finnes til 5 serien, er sjangsen stor for at jeg bestiller feil del??

Takk og bukker om noen kan hjelpe meg med dette.

Mvh

Ove

Skrevet

Hvis delenummerene stemmer overens så er det ganske sikkert samme del som du trenger. Jeg ville også sjekket på ebay.de om du finner samme del der.

Skrevet

Trur ikke du trenger og frykte for at ikke delen er riktig så lenge delenummret stemmer. Mener det ikke er flere enn to forskellige typer ABS enheter til E39. Kjøpte selv en ny enhet til min E39 i sommer og betalte 8000kr ferdig programert. Hadde jeg vist at den kunne skaffes for 1/3 del av prisen så hadde jeg ikke betenkt meg. Løp og kjøp))

Skrevet

Hvis du er litt fingernem og stødig på labben kan du jo åpne den gamle boksen din å se om noen av aluminiumskablene er gått av.Dette er enkelt å lodde og bilen er som ny igjen.Har du ikke utstyr for å lodde alu må du bare fjerne de gamle ledningene og erstatte de med kobber,husk å skrape av rester av alutråden før du lodder.Det er ganske små punkter,men det går fint om du har liten spiss på loddebolten.Lokket får du av med en kniv,Dremel e.l.

Skrevet

Jeg har åpnet på min, det var bitte små hårtråd kabler. Den var revet vekk da jeg gjorde ren silikon rester. Loddepunkt var så tett at det var umulig å lodde. Hvis du har en spesial type loddesutstyr som kalles microlodding.

z7bhms7oza96fc9qyezj.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...