Tony Bardalen Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Min E34 har nå begynt å spytte ut litt bensin. Forbruket har gått drastisk opp den siste tiden og jeg har lagt merke til et spor av bensin etter meg når jeg har kjørt. Når motoren går så drypper det VELDIG fra området bak ved bensintanken på venstre side, bak hjulet. Standard gummislange som er lett å bytte ut, eller spesialdel fra BMW? Torshov o.l. er åpent i morgen så hadde vært greit med et kjapt svar om noen har. Vil helst få dette på stell fortest mulig. På forhånd takk
JTS77 Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Du har nok ett bensinrør som er rusta istykker, de går nemlig på den siden. En midlertidig løsning kan da bli å kappe vekk det verste og erstatte med besinslange. Men vil anbefale å skifte hele røret. Sikkert mer som er på vei til å ruste opp også. Sjekk også bremse rør i samme slengen
Tony Bardalen Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Skrevet Desember 12, 2009 Ahaa! Sånn type 8mm slange da eller? Kjøpe en liten lengde med dette i morgen og få fiksa litt tenker jeg!
JTS77 Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Usikker på dim men noe i den duren ja... Lykke til.
Tony Bardalen Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Skrevet Desember 12, 2009 Takk takk! Om andre og har noen innspill tar jeg gjerne i mot det
Simpel Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Jo, 8mm innvendig diameter, hvertfall på lufterørene.
OLEZZ Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Samme som rusta på min dette. Rør som går rundt tanken. Bytta ut den rusta delen med slange jeg, ettersom resten var helt fint.
Tony Bardalen Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 Må jeg da anskaffe meg rørkutter, eller kappet dere rørene på annet vis?
flanders Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 det er nok det røre som går til luftinga, var det som hadde rusta på min også, bare løse fra stikket på bensinpumpa og sleppe ned tanken litt og fjern røret. la opp nytt rør, er festa med slangeklemmer i begge ender, er to rør, lønner seg og skifte begge når du fyst har det nede.
flanders Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 flanders skrev: det er nok det røre som går til luftinga, var det som hadde rusta på min også, bare løse fra stikket på bensinpumpa og sleppe ned tanken litt og fjern røret. la opp nytt rør, er festa med slangeklemmer i begge ender, er to rør, lønner seg og skifte begge når du fyst har det nede. men husk kjør nesten tom tanken fyst så slipper du masse søl når du skal skifte røret.
OLEZZ Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Jeg brukte rørkutter. Jeg hadde da nesten halv tank, og det rant ikke noe ut av røret.
Tony Bardalen Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Okei... Noen som har noen bilder av dette? Vanskelig å komme til? Mye jobb? Finner sikkert ut av det selv, men er så dritt å komme halvveis i skruinga så innser man at man gjerne skulle ha hatt bedre tid på seg
Tony Bardalen Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Noen som vet med sikkerhet hvor stort rør det er baki der? Biltema har noen billige kobberrør ser jeg. 8mm jeg må gå for? Ble nevnt lenger opp i tråden, men vil helst være sikker.
Simpel Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Hvis det spytter ut når du kjører tror jeg ikke det er lufterøret som er ødelagt, hvis det er hull i dette vil det dryppe ut om du kjører eller står stille. Og det slutter å dryppe når du er under halv tank. Hvis det "spruter ut" når motoren er igang kan en jo mistenke at det er noe hull mellom bensinpumpe og motor. Jeg brukte en 8mm innvendig diameter biltemaslange for å drenere ut fra lufterøret, passet perfekt. Så 8mm burde være dimensjonen.
Tony Bardalen Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Det drypper kraftig når motor er i gang, som sagt fra området på baksiden av venstre bakdekk. Skal jekke opp i morgen, ta av hjulet og titte. Finner det vel, håper jeg;) Men er det mye strev å ta ned tanken? BMW-verkstedet her i byen skulle ha 6 lapper for jobben, og en tusenlapp i deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå