Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå er det ikke lenge til jeg fyller 18 år og får bil sertifikatet.

Jeg har rundt 100 000,- å bruke på bil, jeg hadde selvfølgelig tenkt meg en BMW, men jeg er veldig usikker på hvilken bil som er best i forhold til prisen.

Hva jeg er ute etter:

Årsmodell - 2000 og oppover

km stand - Helst under 180 000km

Girkasse - Manuell

Karosseri - Coupe eller Sedan

Interiør - fint, helst så moderne som mulig. Skinninteriør er ett pluss.

Hester - 116 og oppover er fint.

Seter - helst 5

Drivstoff - Helst bensin, men diesel kan også gå.

Bilen er også nødt til å være i god stand ettersom at jeg ikke har råd til å reparere bilen hele tiden i tillegg til at mine bil kunnskaper ikke er høye nok til å reparere ting selv.

Et annet krav jeg har er at selger må befinne seg i noenlunde i nærheten av Oslo, jeg har dessverre ikke mulighet til å reise så veldig langt for å se på biler.

Jeg er villig til å strekke meg litt på kravene om dere finner noe bra.

Har jeg alt for høye krav eller er det mulig å finne en bil som passer kriteriene mine?

Linker til salgsannonser hadde vært konge.

På forhånd, takk

Skrevet

Hei. Og velkommen til forumet. Du kan nok få en 2000 mod E46 i god stand til denne prisen :) Jeg har villa sett litt etter det. 5 serie E39 kan du også få et bra ekemplar av til 100k, men da blir den nok ikke nyere enn 2000mod med nogenlunde lav km desverre.

Skrevet

Se der ja. Den første der var en E46, ikke E39 ;)

Selv så likte jeg Coupe,n best av de der (den nederste linken) men du får jo vurdere hva du trenger av dører,plass etc. Men de andre så også helt greie ut. var ikke ille Km-stand på noen av de heller :)

Skrevet

Den e39'en hadde tydligvis en saftig heftelse, så den er strøket av listen.

Nytter ikke å kjøpe en bil med 100 000 i salgspant.

Så da er favoritten hittil den e46'en til 90 000,-

Men, jeg er overbevist at jeg klarer å finne bedre enn det. Så jakten fortsetter!

Skrevet

Er nå 19, men kjøpte E46 320D da jeg fylte 18. Det er en 2004 modell som nå straks runder 40.000 km da. Men hvis du ender med diesel, så pass litt på km-standen da turboen er kjent for å være litt dårlig på disse bilene. Synes faceliften er veldig mye penere på E46, men blir jo noen år nyere enn de du har vist her, og koster da ofte litt mer. E46 coupe med facelift er jo ekstremt pent, men koster da for mye. Vet ikke hvor opptatt du er av motor? Men hvis du ikke er så opptatt av mye motor, men heller kan tenke deg litt mer luksus, som f.eks varmeseter foran, 4x el. vinduer, automatisk klima, litt ålreit stereo osv, så er det jo helt klart mulig å finne en 318 med ikke så altfor ille km-stand for ikke så langt fra 100.000,-

Lykke til med fangsten :D

Skrevet
Den e39'en hadde tydligvis en saftig heftelse, så den er strøket av listen.

Nytter ikke å kjøpe en bil med 100 000 i salgspant.

Så da er favoritten hittil den e46'en til 90 000,-

Men, jeg er overbevist at jeg klarer å finne bedre enn det. Så jakten fortsetter!

Er jo ikke noe problem med heftelser! Heftelsen som blir bokført ved kjøp av bilen synker ikke etterhvert som lånet blir betalt ned, så selv om det står 100000 så kan det godt være 10k. Dette må jo ordnes slik at denne summen blir betalt inn ved salg av bilen.

Skrevet
Denne var vel ikke så altfor gal? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19624786

Sportsseter er faktisk noe jeg ville prioritert om jeg var deg. Sittestillingen i bilen er viktig.

Den var ikke så ille den der, men jeg likte den jeg linket til i første omgang bedre.

Sittestilling er noe jeg setter ganske høyt ja, det burde jeg nesten tatt med på listen over kriterier faktisk.

Men hvis du ikke er så opptatt av mye motor, men heller kan tenke deg litt mer luksus, som f.eks varmeseter foran, 4x el. vinduer, automatisk klima, litt ålreit stereo osv, så er det jo helt klart mulig å finne en 318 med ikke så altfor ille km-stand for ikke så langt fra 100.000,-

Lykke til med fangsten :D

Jeg er ikke så veldig opptatt av motor, men jeg føler at 116 hester er minimumskravet mitt. Så alt fra 116 og oppover er mer enn nok.

Hvis det er mulig, så burde det ikke være så veldig vanskelig å finne en bil som jeg kan tenke meg da.

Takk :)

hadde handla e39'en hadde jeg vert deg ;)

Kan du begrunne hvorfor? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...