Førde Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Hei Jeg har nå hvert å sett på en 318i e46. Og det som utmerket seg mest var at det va en del slark i gearet. Så jeg lurer på om dette er mulig å få fiksa, uten å bytte hele gearboksen? Takk for svar. Kristoffer Førde
S.Arnesen Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Om det bare er gir overføringen som er slarkette så finnes det kit som bytter ut alle de punktene som blir slitt i overføringen. Ganske enkel operasjon å gjøre selv også. Slike kit får du f.eks på schmiedmann
Førde Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 Ja, bare overføringen som er slitt vil jeg tro. Det kommer ikke noe ulyder eller lignende når jeg girer. Er det det kitet som kalles "short skift" som jeg også kan bli kjøpt på GS bildeler?
S.Arnesen Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Ja, bare overføringen som er slitt vil jeg tro. Det kommer ikke noe ulyder eller lignende når jeg girer.Er det det kitet som kalles "short skift" som jeg også kan bli kjøpt på GS bildeler? Nei, shortshift er er en girstang som gir kortere vandring bare. Skal se om jeg finner ett bildet til deg. Edit: Her er ett bildet av alle de delene som er inkludert i ett slikt kit Selv så byttet jeg alt unntatt de 3 svarte bitene, og det gjorde underverker. om du bytter alle bitene så blir den så god som ny, men er litt vanskelig å få byttet de svarte bitene har jeg blitt fortalt. Delenummeret på dette kitet på schmiedmann.no er GBE46. Hadde også satt på shortshift med det samme jeg holdt på
Førde Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 Ah, tusen takk for hjelpen. Hva heter et slik sett? Og hva ligger prisen på?
S.Arnesen Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Søk på GBE46 på schmiedmann.no så finner du det. Tror det koster 450kr eller noe. om du vil ha shortshift også så ligger vel det på 3-400kr tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå