Gå til innhold

Martin - Tråden om min E36 320i Coupè - TIL SALGS.

maartn
 Share

Anbefalte innlegg

hehe, ja gøy med ny bil - men kjedelig når man blir ferdig :)

Slurer ikke nei, girer rimelig fort opp i 2 gir. Eneste jeg som har skjedd to ganger i mitt eie (kjørt 1000km nå) er at før motoren har blitt varm, har det kommet ett lite dunk når den girer, og nødmodus går på. Virker som den låser seg i det giret den giret opp til... Men er bare å stoppe, slå av og på motoren, så e den god som gull etterpå. Kanskje ta ett oljeskift på den? Utrolig hva ett oljeskift kan fikse ;)

Skyt meg, men eg ville gått tilbake til det gamle orginale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som du burde ta et oljeskift ja, må få gjort det på min også. Aner ikke når det var gjort sist. Men tror jeg må på verksted for å få gjort det (?), er vel litt vrient å gjøre det selv slik jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg finner nok ut av det ;)

Blir forresten oljeskift på girkassa i morgen. Da kommer delene jeg har bestilt.

- Nytt filter

- Ny bunnpannepakning

og fikk låne med meg en 20 liters dunk med olje fra BMW (brages bil), så leste vi bare av hvor nivået var når jeg fikk den, også betaler jeg til slutt ut i fra hvor mange liter jeg bruker. Service ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg i garasjen en tur og byttet ekspansjonstank siden det har lekket litt kjølevæske.

DSC02391.jpg

Ny vs. gammel:

DSC02389.jpg

På plass:

DSC02392.jpg

Og tilslutt:

DSC02393.jpg

Vakkert?;P

Så får vi satse på det ikke blir noen blå dråper langs veien i framtiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen flere deler fra koed for litt siden. Grøftelys (ettermonterings kit med org. ledningsnett, brytere, rele ++), luftfilter, oljefilter og pollenfilter.

IMG_0006.jpg

Gammelt vs. nytt ;)

IMG_0007.jpg

Trang plassering av pollenfilter på denne bilen, men fant det tilslutt.

IMG_0008.jpg

Så prøvde jeg meg på ledningsnettet til grøftelysene, men der skal Heen få avgjøre hvor kablene skal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut lyktene i dag å byttet pakninger siden de dugget ca. hele tiden og spesielt etter vask. Hadde også noen ccfl ringer liggende som jeg hadde planer om å sette inn, men jeg droppa det. Virket som det var elendig passform på ringene osv og tror det blir litt jalla.

Vasket også lyktene skikkelig innvendig og det så mye bedre ut!

IMG_0014.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...