perjul Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 har skrape lyd inn i 3 gir og i 4 gir, noen som kan vite hva det er og om det kan være lett og fikse? takk
gkw89 Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 synkroringer er vel ett kjent problem på gamle bmw'r... kommer den lyden om du girer VELDIG sakte inn i girene?
perjul Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 nei det kommer ikke når jeg girer veldig sakte. men er det noe jeg kan fikse eller?
gkw89 Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 da er det nok de synkroringene, da må du dele opp kassa i så fall eller bytte kasse... hvis ikke noen andre her inne har noen veldig lure tips... men da har du min mening...
bmwmann24 Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 godt råd: skaff en ny kasse. Er vel ikke umulig å få tak i. unødvendig å kaste bort tid på å reparere. I dag overhaller man ikke noe... man erstatter delene:) jeg har skrudd mye bmw, men aldri gidda å overhale deler;)
bmwmann24 Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 mulig det er overføringa di som er sliten? Ikke vanskelig å bytte. 2 skruer om jeg ikke husker feil.
Superbeetle Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Prøv å mellomgasse mellom girskiftene å se om lyden er borte da! Er nok mest sannsynlig synkronringene..! er ikke noe man bytter selv uten å ha litt greie på ting iallefall.. Det blir da ikke skrapelyder i 3 og 4 gir pga giroverføringen?? OG overføringen sitter slettes ikke med "2skruer"...er riktignok lett å bytte foringene i denne da, men ingen bolter. Overhaler man ikke deler lenger? Jeg hater folk som sier sånt, det er latmannssvaret.. Bytte ut med billig repro-deler som enten ikke passer el virker..(men ja, på et verksted så vil det nok lønne seg å bytte til en innbytte dynamo istedet for å bruke tid på den gamle) Greit nok til bremseklosser etc, men en girkasse koster jo fort 30000kr å kjøpe ny. Og kjøpe en brukt? til E30? Da kan man jo like gjerne ende opp med en som er like dårlig.. Om man spanderer noen tusen i nye deler til kassen så blir den jo god som ny
perjul Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 da regner jeg med at jeg kanskje tar og bytter kassen. takk for hjelpen
MortenK Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Hva med å skaffe en brukt en billig og bruke den sammtidig som du fikser den du har fra før av? Sjekke igjennom den gamle girkassen ordentlig, bytte ut enkelte deler, da vil du jo få en ordentlig fin kasse tilslutt
perjul Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 når jeg mellom gasser mellom gir skiftingen forsvinner lyden noen ganger, kan det kanskje være noe annet da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå