Gå til innhold

skrape lyd i girkassen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

da er det nok de synkroringene, da må du dele opp kassa i så fall :P

eller bytte kasse...

hvis ikke noen andre her inne har noen veldig lure tips...

men da har du min mening...

Skrevet

godt råd: skaff en ny kasse. Er vel ikke umulig å få tak i. unødvendig å kaste bort tid på å reparere. I dag overhaller man ikke noe... man erstatter delene:) jeg har skrudd mye bmw, men aldri gidda å overhale deler;)

Skrevet

Prøv å mellomgasse mellom girskiftene å se om lyden er borte da!

Er nok mest sannsynlig synkronringene..! er ikke noe man bytter selv uten å ha litt greie på ting iallefall..

Det blir da ikke skrapelyder i 3 og 4 gir pga giroverføringen?? OG overføringen sitter slettes ikke med "2skruer"...er riktignok lett å bytte foringene i denne da, men ingen bolter.

Overhaler man ikke deler lenger? Jeg hater folk som sier sånt, det er latmannssvaret.. Bytte ut med billig repro-deler som enten ikke passer el virker..(men ja, på et verksted så vil det nok lønne seg å bytte til en innbytte dynamo istedet for å bruke tid på den gamle) Greit nok til bremseklosser etc, men en girkasse koster jo fort 30000kr å kjøpe ny. Og kjøpe en brukt? til E30? Da kan man jo like gjerne ende opp med en som er like dårlig.. Om man spanderer noen tusen i nye deler til kassen så blir den jo god som ny :wink:

Skrevet

Hva med å skaffe en brukt en billig og bruke den sammtidig som du fikser den du har fra før av? Sjekke igjennom den gamle girkassen ordentlig, bytte ut enkelte deler, da vil du jo få en ordentlig fin kasse tilslutt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...