Gå til innhold

BMW E32 735i 1987 TIL SALGS

Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1.1l på mila på vanlig kjøring og 0.7 på langkjøring har jeg hørt

Stemmer, dette jeg leste om motoren et sted.. Når motoren er så stor å kraftig, så trenger du sjeldent å gi mye gass, for å flytte på skipet, dermed bruker den ikke så mye heller..

Om man har en 2 liter motor istede, ville denne jobbet seg ijel å brukt mye MYE mer vel..?

Er vel logisk, eller er jeg død trøtt nå? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke mye det da... 2 tonn bil...

e39 540iat som jeg hadde brukte 1.23 på vanlig og 0.8 på langkjøring... og den veide 1800... synes det er helt greit... egentlig billig i drift med tanke på motor osv...

men alt over liter'n er hobby... =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e39 540iat som jeg hadde brukte 1.23 på vanlig og 0.8 på langkjøring... og den veide 1800... synes det er helt greit... egentlig billig i drift med tanke på motor osv...

"Alt under liter'n er femi" =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt under liter'n er femi" =p

hehe...gamle statusen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Vel.. Får vel komme med en liten update..

Har kjørt med gåen't hjullager i flere mnd nå, og startet å bli litt lei, så sjekket jeg priser først hos GS, var vel over 800kr pr stk. pga dårlig økonomi, ventet jeg litt med å kjøpe, til jeg fant ut prisen for hjullager hos Koed.no

Fikk 2 hjullager og 2 låseringer til 791;- inkl. frakt! Noe som gjorde så jeg bestilte på dagen.. Fikk lagerene idag, og monterte det ikveld..

Var VELDIG mye slit og strev, men gikk bra.. Brukte ikke presse til å få det av/på, for jeg varmet opp dette "huset" til lageret til lageret startet å brenne, forså tok jeg Slugga ( runke lignende verktøy ) og nappet dette ut.. Var ganske brutalt, da jeg stod å bannet og svertet mens de lager kulene kom flyvende mot meg for vært runkeslag som gikk.. Men etter 60 sekunder intes kamp, så ga det seg og jeg seiret! =D

Tok da å slipte litt på navet hvor lageret tres over, forså inne i dette huset som holder lageret, så dette gjorde så det ble litt større rom å få lageret på plass igjen.. Lageret sklei enkelt og greit inn på plass, og navnet gikk lett som bare det inn..

Dette synes jeg nesten var mer jobb, enn å bytte motor på E30'en som jeg gjorde ( noe som er det største jeg har gjort mekanisk sett med bil )

Så sitter her å er stolt over jobben jeg har klart å utføre, til tross for gode tips og hjelp i ny og ne fra en dyktig oppretter..!:-)

Turen hjem var en fryd, kunne enderlig høre motoren jobbe igjen, og ikke den helvettes dure lyden!! =D

Etter alt dette, har jeg fått mer gnist for å sku og jobbe på bilen, så håper på at jeg får gjort mye fremover!! =D Skal vaske både innvendig og utvendig imorgen, så blir nok noen bilder..!! =D

Sikkert litt rotete og kjapt skrevet, men er døds sliten etter 15 timer på jobb.. =)

God helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
Gratulerer med flott 7'r :D den er jo helt strøken jo!

Hehe.. Strøken er den ikke.. Rust er det nok av, og blir vel kanskje noe jeg skal utbedre etter hvert.. Planer fremover er å montere ny ( brukt ) servopumpe da den som er nå er defekt. Etter det blir det nye deler under bilen.. =D

Men, ellers tusen takk! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...