miktor Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 hei. eg har ein e36 320i 92, som fungerer heilt fint til vanlig. men problemet kommer når eg er på kjøreturer over ein time i strekk. bilen begynner å fuske, veldi urolig på tomgang og bruker meir bensin enn normalt og ryker svart røyk. men på fult gasspådrag så går den flott. stanser eg bilen og lar den stå i ca 20 min går den fint etterpå. noken som har lignendes problem eller kan sei noke smart om problemet? takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivinos Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 Jeg ville tatt en diagnose på et bmw verksted.. da det kan være så mye som er årsaken til fusking! Har selv slitt med fusking på min.. og etter 2 måneder med skruing og nye deler. pluss at den har vært på opel og vw versksted som de ikke fant ut feilen. og masse unødvendig penger som jeg har brukt.. Så er den sendt til bmw verksted! Men ikke sikkert du har et så vanskelig problem.. Men ville få tatt en diagnose på et bmw verksted og så fått høre med de hva som trengs og skiftes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2009 ja er nok det beste det. litt bale siden det ikkje ligger her eg bur.. har bytta plugger, lamda og bilen fungerer heilt fint til vanlig, men skjer altså etter ca 1 time samenhengendes kjøring:s merklige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 falskluft i innsugselgen kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2009 ja korleis oppstår det? og korleis kan eg sjekka da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivinos Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 den kan ha begynt og morkne.. og kan være små sprekker i belgen! Kjøp startgass også spray rundt ved belgen mens motoren er i gang.. forandrer den gange eller går rent er det nok lekasje der;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2009 okay, då får eg prøve det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gatebil76 Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 er det catalysator så er nok denne mest sansynlig defekt. dunk på den og hør om innmat er løs. funker fint til den er skikkelig varm, da utvider den seg noe og innmat vrir seg og tetter igjen for eksos. sjekk når den fusker om det kommer lite eksos ut når noen ruser den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2009 er ikkje noke catalysator, Dtm effektannlegg fra motor og heilt bak. kun ein lyd demper på midten. andre som har ein ide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivinos Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Du burde som sagt få tatt en diagnose.. kostet meg 400kr;) Jeg hadde mye fusk på min.. og jeg spurte her på forumet om hjelp.. Fikk mange gode tips, men fleste parten var ikke noe særlig hjelp i og bytte! Blir veldig mye gjetting når det er et sånt problem.. Har brukt sikkert godt over ti tusen.. og nå fikk jeg sendt den rett på bmw verksted og da håper jeg dette løser seg kjapt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Setter en tier på enten TPS sensor, eller LMM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2009 Tps sensoren sitter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå