Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e36 som er komplett ombygd fra 318is til 325i som jeg ikke har vist til biltilsynet og godkjent.

Hvordan er det og få igjennom eu godkjenninga?

Er det noen som vet om noen verksteder rundt i telemark området som er snille med dette?? Må på eu i januar. Og begynner og haste litt!

Og hvis jeg liksom skal satse på noen som kan godkjenne denne.. også så får jeg mangellapp med for stor motor så er jeg ille ute...

Skrevet

(detter tror jeg) ;)

vil anta vist de som går over ser at det er for stor motor så blir det 3er feil å henvisning til teknisk hos bt,

vist bt uheldigvis sku stikki inom når bilen din er på test så rykker skiltene dine.

du bør prøve å finne noen bekjente/kamerater av deg som har brukt noen for eu som er greie. eller bytte tilbake til 318is motor eller 318i/316 det ser de vel ikke forskjel på

Skrevet
Har en e36 som er komplett ombygd fra 318is til 325i som jeg ikke har vist til biltilsynet og godkjent.

Hvordan er det og få igjennom eu godkjenninga?

Er det noen som vet om noen verksteder rundt i telemark området som er snille med dette?? Må på eu i januar. Og begynner og haste litt!

Og hvis jeg liksom skal satse på noen som kan godkjenne denne.. også så får jeg mangellapp med for stor motor så er jeg ille ute...

'

Bremsene skal vere ok sitter dei samme på 318is 223i 325i 328i

demperene frame er forskjellige og så trur eg det er noen stag som må byttes. er sikkert meir og...

Skrevet

Hva er alternativet egentlig?

Møt opp på godkjenning og kryss fingrene. Flere som bryr seg nada om hva som sitter under panseret, så lenge alt teknisk er på stell. Og ikke alle er BMW folk heller, og vet at 318iS har 4 cyl. Har møtt på meknikere som har trodd alle BMW har seksere.

Skrevet

trodde ikke EU kontrollen hadde med annet enn bilens sikkerhet å gjøre jeg. vet flere biler som har gått gjennom EU med mye rart sålenge de ikke er i dårlig teknisk stand.

Skrevet
trodde ikke EU kontrollen hadde med annet enn bilens sikkerhet å gjøre jeg. vet flere biler som har gått gjennom EU med mye rart sålenge de ikke er i dårlig teknisk stand.

tenke de same, veit om ein e30 320 som gjekk gjennom med 325 turbo motor 8)

Skrevet

hehe:) får finne et verksted med noen snille gamlinger da..

Men jeg burde vel ikke ta en spørre runde da? Og spørre om de har lyst til og eu godkjenne bilen, også fortelle at jeg skal få vist den på BT mot våren pga dårlig råd for tiden. Syntes det er veldig risk i og ta sjanse på og håpe at den går igjennom! har jo tross alt lån på bilen. også lærlinglønn! :P

Men hadde håpet på at det var noen her inne som skal eller har gjort det samme.. Så hadde vært topp om noen kunne hjulpet meg med og fortelle hvilket verksted, eller noen jeg kunne pratet med. ?

Takker for all hjelp.

Skrevet

tja..... er den ikkekomplett ombygget da?

en time hos bt koster 370,- eller noe.

Hvis ikke er det jo bare å ringe et verksted

Skrevet

jo den er komplett ombygget! men koster det ikke mye i avgifter og drit for og få dette godkjent i vognkortet?? hvis noen har peiling på hva dette koster? Også hva må jeg ha av papirer? :)

Skrevet
jo den er komplett ombygget! men koster det ikke mye i avgifter og drit for og få dette godkjent i vognkortet?? hvis noen har peiling på hva dette koster? Også hva må jeg ha av papirer? :)

Om bilen har vært i norge lenger enn 10 år så er det ingen avgifter....

Skrevet

aha! det trudde jeg ikke:) men trenger jeg ikke noe papirer eller noe?

Er det så enkelt som å bestille time og vise den.. også er det ok? :)

Beklager mye spørsmål. men har ikke så mye greie på akkurat dette..

Skrevet
aha! det trudde jeg ikke:) men trenger jeg ikke noe papirer eller noe?

Er det så enkelt som å bestille time og vise den.. også er det ok? :)

Beklager mye spørsmål. men har ikke så mye greie på akkurat dette..

Du må vel ha dokumentasjon på at det er brukt 325 deler på den. Bremser, motor gir diff og understell. Også bør du sende en søknad til bt der du sier at du vil bygge om, ikke at du har bygd om. Da pleier de å være litt bedre å ha med å gjøre...

Skrevet

jeg fikk beskjed og dokumentere hvor mine deler kom fra også. sånn så de vet at delene jeg bruker ikke er stjålet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...