Gå til innhold

Vært med i en ulykke :(

sufii
 Share

Anbefalte innlegg

I dag så kjørte jeg bilen min langs veien, så kom det en tulling rett bak meg. Jeg kjørte 5 - 10 km over fartsgrensa som var 50 km/h. Denne fyren bak meg lå helt ved bakfangeren min, men jeg ville ikke kjøre fortere enn det jeg lå i. Så det idioten gjorde var å legge seg i buss/taxi fila, og startet en forbikjøring.

Da han hadde kommet halvveis forbi meg, svinger han brått mot meg. Det får meg til å svinge mer mot autvernet. Men denne psykopaten sjekker ennå ikke blindsonen og kommer mot meg.

Så jeg bremser hardt for å slippe han forbi, og det fører til at jeg får skrens og treffet autovernet og ødelegger en del, og må bruke mye penger på reparasjon. Men det værste av alt er at, denne fyren bare kjørte unna, og gadd ikke en gang å stoppe å fylle skademelding. Men fikk notert skiltnr.

Hva mener dere om saken? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva jeg mener om saken:

For det første så merket du allerede fra du så han i speilet at han var en idiot, så at han bare kjørte videre forundrer meg ikke i det hele tatt.

For det andre vil det bli veldig vanskelig å bevise at dette var hans skyld, med mindre du har flere vitner av hendelsen.

Så, det blir nesten ord mot ord, men du må jo prøve. Du har ingenting å tape.

Send regnr til 2282 og finn ut hvem idioten her, så kan du jo ringe han å høre hva han har å si om saken evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring fyren og forlang pengebeløpet du vil ha, eller fyll ut anmeldelse.

Personlig hadde jeg ringt politiet umiddelbart etter noe slik, og fått det innrapportert i loggen, evt. fått de til å rykke ut å stoppe han.

Spørs jo hva slags skader bilen har, men skademelding er det bare å fylle ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare for deg å sende inn skademelding med den korekte informasjonen du har om ulykken samt den andre involvertes reg nr på skademelding ,så ringer du og prater med ditt selskap om saken.Har selv fått igjen penger etter en" lignende" tilfelle der en bilfører stakk av etter å ha kjørt på min parkerte bil.jeg var ikke tilstede jeg, men en anen bilfører noterte reg nr på bilen hans ,sendet inn skademelding og etter noen uker penger inn på min konto.(ble kun en liten skade )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvem eieren er, men tenkte at jeg tar det gjennom forsikringsselskapet og politiet isteden for å gjøre det opp for meg selv. Tenkte å gå på døra hans, men snakket med noen eldre fornuftige mennesker, og de mente at det ikke var lønnsomt.

Men skal ringe min forsikringsrådgiver imorgen. Min 19 år gamle bror, og 15 år gamle bror satt på imens dette skjedde. Og han idioten var alene i bilen. Jeg skal uansett få ut penger av han på en ellr annen område.

Har også en veninne som jobber for fjellinjen, så skal be hun sjekke når han paserte bommen, som et bevis for at han kjørte samme retning som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Skulle nesten tro det var samme idioten som holdt på å sende fruen veggimellom på E16 mot Sandvika for et par uker siden.

Hun fulgte etter fyren og kjeftet ham ut etter noter på en bensinstasjon, men det var ikke snakk om å innse egne feil fra hans side. Han hadde hverken hørt tuting, skrikende dekk eller sett blinkende lys han...

Hva slags bil var det snakk om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kammerat av broren min kom i 80 på gammle E6 i østfold med en volvo 940 med chevy V8. (før 4 felt kom)

en man på ca 80 kommer på påkjørings feltet og ligger i 50 eller noe. og svinger ut rett forran kammeraten til broren min så han må bråsvinge ut i motgående felt. han får sladd på bilen og prøver og rette opp til ingen nytte. og bilen kommer på kontra rett forran han gammlingen. og kjører fronten i autovernet. så snur bilen og tar hele sia i autovernet. der stopper bilen på høyreside med nesa feil vei. fronten og begge framskjermer var knust. hele venstre siden på bilen og venstre siden av baken var bulkete og jævlig.

og gammlingen kjører bare vidre. men en fyr bak kammeraten til broren min fulgte gammlingen og tok skilt nr og dro tilbake og fortalte det.

kammeraten ringte politi og de ringte gammlingen. hans historie var at han hadde hatt en farts idiot bak seg som prøvde å kjøre forbi han.

det edte med at han måtte betale for gjennopbygging av volvo. og bot for falsk forklaring til politi siden det var vitner til saken som forkarte det samme som kammeraten.

jeg ville nok kontaktet politi. men kammeraten til broren min ringte maks 30 min etter da. men ville nok ringt jeg også selv om det er lenger siden du kræsjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare for deg å sende inn skademelding med den korekte informasjonen du har om ulykken samt den andre involvertes reg nr på skademelding ,så ringer du og prater med ditt selskap om saken.Har selv fått igjen penger etter en" lignende" tilfelle der en bilfører stakk av etter å ha kjørt på min parkerte bil.jeg var ikke tilstede jeg, men en anen bilfører noterte reg nr på bilen hans ,sendet inn skademelding og etter noen uker penger inn på min konto.(ble kun en liten skade )

Men hvis du har hatt en lignende skade der hvor han stakk av. Hvordan gikk han med på å si at det var han? Kanskje den idioten som kjørte vekk fra meg ikke godtar det? Jeg har to vitner.

Og hvordan fyller jeg ut skademelding, har ikke skademeldingsskjema, og hvem skal denne sendes til? Er helt grønn når det gjelder dette. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Skulle nesten tro det var samme idioten som holdt på å sende fruen veggimellom på E16 mot Sandvika for et par uker siden.

Hun fulgte etter fyren og kjeftet ham ut etter noter på en bensinstasjon, men det var ikke snakk om å innse egne feil fra hans side. Han hadde hverken hørt tuting, skrikende dekk eller sett blinkende lys han...

Hva slags bil var det snakk om her?

Snakk om en mercedes, 96-98 modellen. En c klasse.

Mange slike idioter på veien. Jeg rakk ikke en gang å tute før han holdte på å ta livet av meg, gikk heller løs på bremsen enn hornet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du har hatt en lignende skade der hvor han stakk av. Hvordan gikk han med på å si at det var han? Kanskje den idioten som kjørte vekk fra meg ikke godtar det? Jeg har to vitner.

Og hvordan fyller jeg ut skademelding, har ikke skademeldingsskjema, og hvem skal denne sendes til? Er helt grønn når det gjelder dette. :?

det er faktisk påbudt å ha skaldmeldings skjema i bilen. står godt forklart hvordan de fylles ut på skjemaet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kammerat av broren min kom i 80 på gammle E6 i østfold med en volvo 940 med chevy V8. (før 4 felt kom)

en man på ca 80 kommer på påkjørings feltet og ligger i 50 eller noe. og svinger ut rett forran kammeraten til broren min så han må bråsvinge ut i motgående felt. han får sladd på bilen og prøver og rette opp til ingen nytte. og bilen kommer på kontra rett forran han gammlingen. og kjører fronten i autovernet. så snur bilen og tar hele sia i autovernet. der stopper bilen på høyreside med nesa feil vei. fronten og begge framskjermer var knust. hele venstre siden på bilen og venstre siden av baken var bulkete og jævlig.

og gammlingen kjører bare vidre. men en fyr bak kammeraten til broren min fulgte gammlingen og tok skilt nr og dro tilbake og fortalte det.

kammeraten ringte politi og de ringte gammlingen. hans historie var at han hadde hatt en farts idiot bak seg som prøvde å kjøre forbi han.

det edte med at han måtte betale for gjennopbygging av volvo. og bot for falsk forklaring til politi siden det var vitner til saken som forkarte det samme som kammeraten.

jeg ville nok kontaktet politi. men kammeraten til broren min ringte maks 30 min etter da. men ville nok ringt jeg også selv om det er lenger siden du kræsjet.

Oj, såpass ja. Jeg var på politidistriktet her, men de hadde ingen som kunne ta hånd om saken der og da. Og jeg måtte til politistasjonen på mandag ( i morgen). Så skal jeg politiet i morgen og forklare hva som skjedde. Si at jeg hadde to øyevitner. Og fylle ut en annmeldelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjema får du fra forsikringsselskap..

Det er flere ark, slik at man får mange kopier.., skal sendes en inn til hvert selskap mener jeg.., men du sender vel bare inn til ditt mener jeg.

På skjemaet skal du fylle inn detaljer om skaden, og beskrive hvordan/hvorfor det oppsto, hvem sin skyld du mener det er osv osv.., det samme skal han andre.

Har hørt det er best å sette seg som person A på skademld, for da er det ditt forsikringsselskap som tar seg av saken.., men vet ikke om dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...