FirstPrice Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Nå lurer jeg fælt her. Jeg antar jeg må bytte boltene i toppen da det er strekkbolter, men pakninga var dønn strøken, å nå lurer jeg på om jeg kan spare 4-500kr ved å ikke bytte den? Spørsmål 2 : På sylinder 1 var det 2 riper. Disse var både synlige og merkbare med fingern. Hvor vidt er det farlig/teit/ u name it, ved å kjøre med det? Er en m20b23 med turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Legg gjerne ut bilde av riper. Bør skifte pakning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 pakning bør du skifte ja. Får billig sett på ebay med bolter og slipesett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Legg gjerne ut bilde av riper. Bør skifte pakning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2009 Har ingen bilder nå. Kom akkurat hjem fra verksted.. De er på hver sin side av sylinderveggen. 0,1-0,3mm dyp, å den andre er bare synlig. Lengde på de begge er ca 2-2,5mm. Det er en lys farge både på ene siden av stemplet å i toppen, så kan hende den har fått lite suppe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 du MÅ bytte pakning.... ikke gidd og spar kr, du vill angre på sikt, teoretisk bør du sjekke toppen for skjevheter også. ang riper trenger det ikke være farlig. det kommer an på om de går ned og forbi der stempelfjærene skraper sylindervegg, om det gjør det kan det resultere i gjennomslag i sylinderen, (dette er ikke spesielt bra mtp oljeforbruk og effekt) men om det bare er konsentrert i topp av sylinder kunne du prøve og få bort eventuelle grader som går ut i sylinder og ikke strese mer med det. er jo en gammel sliter og du bytter heller til noe nyere om du skulle gjøre noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2009 De går forbi stempelringene ja. Den største ripa av de når toppen av stemplet når stemplet er helt i bånn. Jeg vet det ikke er helt bra, men satser på at det ordner seg, eller om en kompis har en blokk til meg. Bestiller pakninger og bolter nå fra Koed.. GS var jo grisedyre iforhold? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vikorena Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Bestiller pakninger og bolter nå fra Koed.. GS var jo grisedyre iforhold? Som ved alle andre deler til BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Du kan jo sende blokka til honing og skifte ringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellocos Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Unnskyld OT; Men nøyaktig hva er det som blir gjort ved honing? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Det man gjør når man honer en sylinder er å slipe sylinderen veldig lett, sylinderen blir litt oval etter en tids bruk så da må du også ha nye ringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Det man gjør når man honer en sylinder er å slipe sylinderen veldig lett, sylinderen blir litt oval etter en tids bruk så da må du også ha nye ringer. og man gir blokka riktig overflate ruhet med kryssgående spor slik at oljefilmen blir "hengende" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Jeg ville prøvd å hone, samt plane topp, og bytte ringer. Dette bør holde, ut i fra det jeg kan skjønne av forklaring på ripene i sylinderen. Men for all del, bytt toppakning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Det man gjør når man honer en sylinder er å slipe sylinderen veldig lett, sylinderen blir litt oval etter en tids bruk så da må du også ha nye ringer. og man gir blokka riktig overflate ruhet med kryssgående spor slik at oljefilmen blir "hengende" Stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 sylinder oval? pga? kjøling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå