Gå til innhold

Riper i sylinderveggen

FirstPrice
 Share

Anbefalte innlegg

Nå lurer jeg fælt her. Jeg antar jeg må bytte boltene i toppen da det er strekkbolter, men pakninga var dønn strøken, å nå lurer jeg på om jeg kan spare 4-500kr ved å ikke bytte den?

Spørsmål 2 :

På sylinder 1 var det 2 riper. Disse var både synlige og merkbare med fingern. Hvor vidt er det farlig/teit/ u name it, ved å kjøre med det? Er en m20b23 med turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen bilder nå. Kom akkurat hjem fra verksted..

De er på hver sin side av sylinderveggen. 0,1-0,3mm dyp, å den andre er bare synlig.

Lengde på de begge er ca 2-2,5mm.

Det er en lys farge både på ene siden av stemplet å i toppen, så kan hende den har fått lite suppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du MÅ bytte pakning.... ikke gidd og spar kr, du vill angre på sikt, teoretisk bør du sjekke toppen for skjevheter også.

ang riper trenger det ikke være farlig. det kommer an på om de går ned og forbi der stempelfjærene skraper sylindervegg, om det gjør det kan det resultere i gjennomslag i sylinderen, (dette er ikke spesielt bra mtp oljeforbruk og effekt)

men om det bare er konsentrert i topp av sylinder kunne du prøve og få bort eventuelle grader som går ut i sylinder og ikke strese mer med det. er jo en gammel sliter og du bytter heller til noe nyere om du skulle gjøre noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går forbi stempelringene ja. Den største ripa av de når toppen av stemplet når stemplet er helt i bånn.

Jeg vet det ikke er helt bra, men satser på at det ordner seg, eller om en kompis har en blokk til meg.

Bestiller pakninger og bolter nå fra Koed.. GS var jo grisedyre iforhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man gjør når man honer en sylinder er å slipe sylinderen veldig lett, sylinderen blir litt oval etter en tids bruk så da må du også ha nye ringer.

og man gir blokka riktig overflate ruhet med kryssgående spor slik at oljefilmen blir "hengende"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man gjør når man honer en sylinder er å slipe sylinderen veldig lett, sylinderen blir litt oval etter en tids bruk så da må du også ha nye ringer.

og man gir blokka riktig overflate ruhet med kryssgående spor slik at oljefilmen blir "hengende"

Stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...