Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har kjøpt meg 8.5X19 med 235/30-19 fram og 9.5X19 med 265/30-19 bak. Dette skal stå på en e39 stv. ( 03 mod ) De jeg ikke tenkte på er om de er mulig og få dette godkjent i vognkort. Vet de skal gå og få de godkjent på sedan , men er mere usikker på stv. :oops:

Skrevet

Dette er fullt mulig og få godkjent i vognkortet.

Gå inn til en bmw forhandler og få de til å skrive ut papiret der det står hvilke dimensjoner e39 er levert med originalt.

En kompis hadde en e39 hartge stv som jeg mener hadde samme dimensjon...

Skrevet
Det blir vel feil på rulleomkrets foran, du skulle vel hatt 35 profil

Ja, det så ikke jeg.. Det skulle du nok hatt ja!

Skrevet

Jeg tror ikke BMW kan hjelpe deg med dokumentasjon temelig sikker på at denne dimensjon aldrig ble levert fra dem på E39 ( alle BMW verksteder har tilgang til egene lister på alle BMW modeller),M5 blei vel ikke levert med større en 18",men det er vel mulig å godkjenne forde vil jeg tro men med en anen form for dokumentasjon.

Skrevet
no er ikke jeg sikker på om de er 30 eller 35 framme. De må jeg sjekke. mulig de er 35.

det bør i hvertfall være 35 eller så har du feil dim.

Skrevet

Tror kravene til å få felger/dekk godkjent i vognkortet er at rulleomkretsen ikke skal ha et avvik på mer eller mindre enn maks 5% og hjulets øvre del skal være innafor hjulbuen. Dekk/felg skal heller ikke subbe ved noe som helst rattutslag og/eller full demping.

Er ihvertfall sånn jeg har forstått det tidligere :)

Skrevet

Grei nok den 5% regelen, som egentlig er meningsløs. Man bør uansett alltid prøve å ha så nærme som mulig 0% avvik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...