Gå til innhold

ombyging av 25% diffbrems til "40%"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke erfaring med dette kit'et, men ved å skifte disse trykkringene så vil det ved pådrag (og også når du slakker av) bli et høyere trykk på lamellene i diffbremsen og den vil sperre bedre. Dette er ikke det samme som en "oppshimsing" av diffen, noe som har liten eller ingen effekt.

Skrevet
Har ikke erfaring med dette kit'et, men ved å skifte disse trykkringene så vil det ved pådrag (og også når du slakker av) bli et høyere trykk på lamellene i diffbremsen og den vil sperre bedre. Dette er ikke det samme som en "oppshimsing" av diffen, noe som har liten eller ingen effekt.

når du tenker på opp shimsinga av diffen meiar du vel at dreva treffe rett over ens med kvarnadre?.. Det ej meinte var å shimse opp trykke på lammelane i diffbremsen så det blir meir press. so var vell helder litt dårleg forklart av me :roll:

Skrevet

Jeg har nok holdt endel på med differ ja.., har holdt på med motorsport siden 1988, og det å bare øke forspenningen på lamellene er ikke det riktige, selv om det kanskje oppleves slik at det sperrer bedre. Skal det bli noen effekt så må trykkringene skiftes til en med annen vinkel, og dessuten kan du i tillegg legge inn flere lameller.

Skrevet

takk for svar:) Trur ej berre demontera diffen først ej å ser om det går and å få laga noen ringer selv evenuelt. Har tilgang på fres å diverse. so burde vel kansje vere mulig å lage no:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...