hardrocxsludge Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Som topic sier Kort spørsmål om tectylbehandling og syregrunning ! Skal spraye litt tectyl diverse steder på bilen , og er litt usikker på forskjellige torier . men har hørt mange sier det lønner seg å skaffe en spesiell type grunning . "syregrunning " å legge et lag av den før man sprayer på tectyl ! er dette noe som vil være lønnsomt, eller vil det holde med vanlig grunning og tectyl ? er på innside av forskjermene , og karosseriet på baksiden av skjermene det skal legges på tectyl ! Mvh Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Du må hvertfall ha grunning på før du har på techtylen for techtylen er ikke rustbeskyttende i seg selv, den bare beskytter mot steinsprut i grunningen/lakken som etterhvert vil føre til rustskader. Sålenge du ikke har slipt ned til stålet noen steder så har det egentlig ikke så mye å si hvilken grunning du bruker, eller om du bruker grunning i det hele tatt. Men er det bart metall må du bruke grunning som er rusthindrende, syregrunning fungerer bra til dette formålet men bør ha vanlig grunning oppå syregrunningen etterpå for syregrunningen er som regel veldig tynn, eventuelt bruke kun syregrunningen men at man legger på et lag eller to ekstra. Slik ville hvertfall jeg gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Sant det ///MoePower sier.. Men om jeg hadde vært deg, og du hadde kommet ned til bart stål... Da ville jeg lagt på Epoxy grunning, som da vil ganske sikkert bli rustfri i en god tid fremover.. Spurte gutta på jobben idag om noe lignende ( læra som lakkerer.. ) og de sa det var det aller beste og mest rustbeskyttende man kunne legge som grunning, da Epoxy'n er 99,9% tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2009 Takker for raskt svar gutter ! La oss si jeg kjøper denne epoxi sprayen da, er det noe annet jeg vil trenge da, eller er det bare å spraye på den, så la tørke å kline på med tectyl ? Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Eneste du burde gjøre, så detta blir helt 100%, er å kjøpe.. Ja si P500 papir, og dra bare kjapt over, så grunninga får et ordentlig heft.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2009 Da skal jeg fikse detta i mårra .. 500 papir, litt pussing, spraye over med epoxi spray, og tectyl til slutt ! takk for svar gutter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 epoxyen er ikke "bare" til å spraye på da... Er 2k og må sprøytes.. Om ikke du var klar over det altså! Men, er det bart stål? Jeg skjønner ikke denne tectyl-fascinasjonen rundtom iallefall, syntes det er noe ræl som egentlig kun skjuler dårlig arbeid. Jeg pleier isåfall å grunne skikkelige, lakkere med en el an lakk(ikke så nøye hvilken farge bare det er litt lakk) og så tectyl eller helst en tynnere bodyshuts oppå dette...(gjelder understellsdeler) Grunning etterfulgt av tectyl kan jeg ikke fortså hvordan holder over tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Liker heller ikke tectyl.. lett å skjule dårlig arbeid med ja. Få det ned til bart stål, ha på en eller annen epoxy grunning, eller brunox feks, så arcanol oppå det igjen. ( blandet med 20% Owatrol, 3 strøk) så kan du ha på tectyl. neste gang det er tid for understellsbehandling, så sprøyter du på hydraulikk olje, spillolje, eller owatrol. Da tar det sin tid før det ruster:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2009 har sprøyte , så det er ikke noe problem . altså bmwen er jo levert uten tectyl der hvor jeg har tenkt til å legge, men har jo tatt fra hverandre bilen å sett hvor det er mye sand å dritt å ikke .. så jeg tenkte som så at jeg kunne dra på et lite tynt lag med tectyl bare for å skåne det for steinsprut akkurat der hvor sand å drit kommer inn ! men er ikke blitt noe rust det foreløpig ! er ikke bart, sitter på noe grunning som er originalt fra bmw . For de som ikke vet hvor jeg skal ha det hen er det på innsiden av forskjermene og på karosseridelen som forskjermen dekker ! i så fall om jeg ikke tar karosseridelen, så sprøyter jeg i alle fall forskjermen med tectyl . da blir det 1 av to valg som er foreslått er ! men epoxi hørtes interessant ut ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Todal Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 2 strøk med ovatrol å så tectyl;) ovatrolen er penetrerende men dyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Tectyl er en produsent av veldig mange produkter... Rustløser,understellsmasse,tynnstoff..osv.osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå