Gå til innhold

er man pliktig til og møte en utreder fra forsikring

urgem3
 Share

Anbefalte innlegg

har vært i ett uhell med bilen, og ble oppringt av forsikringa idag at en utreder ville møte meg og ta et avhør en av nærmeste dager.

ettersom jeg har forstått er jeg ikke pliktig til dette og kan be dem sendte spørsmål de har skriftlig?

og hva er det igrunn en slik utreder gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva jeg har lest meg til i løpet av kvelden (ble litt nysgjerrig på dette emnet) så er det som oftest to grunner til at forsikringsselskapet ønsker en utredning.

Enten mistenker de at du ikke har helt rent mel i posen, eller - en motpart mener at du ikke har det. For sistnevnte tilfelle vil utredningen ha som mål å renvaske deg.

Ikke for å krangle med combatkit her, men avhør skal man være forsiktig med. Om man ikke ordlegger seg svært presist vil man nok ofte oppleve at "alt" man sier blir vridd på, noe som er svært frustrerende, som igjen fører til at man ofte sier noe ubetenktsomt. Desverre får man ikke "tatt tilbake" noe man eventuelt har latt glippe ut av seg. Derav kan det være lurt å ha med en advokat. :)

Men nå tolker jeg kanskje ting i verste mening her. Jeg er bare generelt skeptisk til store selskaper som bedriver egen "etterforskning" i saker de selv har økonomisk interesse i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva om jeg sier jeg vil ha med advokat? og utsetter det?

Men hvorfor?

Hadde en kjenning som fikk en slik utreder på besøk, da var han mistenkt for å ikke ha rent mel i posen.

Har forsikringen noen grunn til å tro at dette er forsøk på svindel?

Kan du forklare litt om hva som skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsikringen noen grunn til å tro at dette er forsøk på svindel?

Kan du forklare litt om hva som skjedde?

Er det særlig lurt om han begynner å forklare saken her, mens den er under utredning. Det er et offentlig forum, og skal ikke se bort ifra at utredere og andre "folk" kanskje finner frem til opplysninger her som de kan bruke mot han etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...