E28 TURBO Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Hehe hvis du skal ha i V8r håper jeg det er 740 eller m5 motor!! Setter du inn 3 ltr tror jeg du kommer til å bli lei deg!! Den går dårlig den!!!!
E28 TURBO Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Så lenge det ikke er snakk om mye effekt økning er den automat kassa der ok den, holder lenge! Men rent mekansik så er jo manuel å fortrekke, simplere og sterkere, men er jo hadde valgt automat i en 7 serie iallefall!
Sjøbuse Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 blir en 2000 mod M62B44tu. vanos motoren. har den atående med komplett gir, drivverk og alt
E28 TURBO Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Meget glad på dine vegne gleder meg til å høre lyden!!
Sjøbuse Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 gleder meg til å få den i selv. lyden er vel den største grunnen jeg hadde for å bytte. men må få noen til å bytte den for meg da. har verken verktøy, sted å gjøre dette eller noe som helst kunskap om motor bytte.
E28 TURBO Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Trodde du mekket og ordnet sjøl. Bytte den er ikke noen sak. Men Passer den på travers? Mellomaksling er den like lang samme bolt sirkel? Eksos har du det til den? Radiator /kjøleslanger osv ? Er endel jobb med alt sånn små piss... Sjekket at ledn nett fra bil og motor går overens? Mye som skal avklares stemme se, hadde jeg visst alt var ok, kunne jeg byttet den til deg, men har en tendens til å være mye småting som tar mye tid. Så må jeg erbødigst beklage til trådstarter for at vi har herpa tråden din, pratet iallefall om V8 da!
hanskr Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Skrevet Januar 12, 2010 hehe, Ja de styrer felt på..... men la gå, er jo allerede skjedd
hanskr Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Skrevet Januar 12, 2010 Hehe hvis du skal ha i V8r håper jeg det er 740 eller m5 motor!!Setter du inn 3 ltr tror jeg du kommer til å bli lei deg!! Den går dårlig den!!!! går vel godt nåkk til første bil ?? for de er det de e snakk om
E28 TURBO Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Ja den går bra nok som første bil. Men min erfaring er den at den motoren er utrolig tørst, i forhold til hva den spytter ut. Vil tro at en 325i i ok stand går bedre faktisk. Har kjørt en god del 530i og den var ikke turtallsvillig og lite momentsterk til å være 3ltr. Synes 6ern til BMW er en mye bedre å leken motor, men med litt potter så blir det jo tøff lyd i den og drar jo helt ok. 4,4 ltr er selvsagt mye mer makt i, uten å ha kjørt den så vet jeg ikke hvor turtallsvillig den er. Men den er garantert sterk(mye moment i ) Jeg tror en 528 går bedre, iallefall like bra, bruker mindre suppe, og har fetere lyd etter min smak:-)
hanskr Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Skrevet Januar 12, 2010 Ja den går bra nok som første bil. Men min erfaring er den at den motoren er utrolig tørst, i forhold til hva den spytter ut. Vil tro at en 325i i ok stand går bedre faktisk. Har kjørt en god del 530i og den var ikke turtallsvillig og lite momentsterk til å være 3ltr.Synes 6ern til BMW er en mye bedre å leken motor, men med litt potter så blir det jo tøff lyd i den og drar jo helt ok. 4,4 ltr er selvsagt mye mer makt i, uten å ha kjørt den så vet jeg ikke hvor turtallsvillig den er. Men den er garantert sterk(mye moment i ) Jeg tror en 528 går bedre, iallefall like bra, bruker mindre suppe, og har fetere lyd etter min smak:-) okei, takker for alle innspel Kva du vil annbefale då ? Går grei, drikker greit og forsikringa er grei på
E28 TURBO Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Åssen type er du ute etter 5 serie 7 serie? 3 serie?
hanskr Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Skrevet Januar 12, 2010 Åssen type er du ute etter 5 serie 7 serie? 3 serie? De er nett de same, men har eit ekstar godt auge til e34
E28 TURBO Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 E34 er det 535i som hjelder! Får enda et fint eksempler til 60 70 tusen. Kjøper du til 30 40 får du noe mindre bra. Jeg vet ikke hvor mye du kan mekke/vil mekke, men når jeg var 18 ville jeg kjøre mye og skru minst mulig. M30 motoren som sitter i denne bilen er meget sterk på alle måte. Går godt, slitesterke, drar bra i bakkene osv. Ingen svakheter som jeg vet om ¨så lenge du ikke trimmer og klusser med den. 525 blir litt svak etter min smak ,men det er sikkert håp for denne og. Eller så er 328i et bra alternativ, ikke mange hk mer en 325 men mye mer momentsterk og en slitesterk motor og bil! Styr unna E30 og E28 hvis du ikke vil mekke, med mindre du er utrolig heldig da. Men liker du E34 er det bare å lete. En ting til, med å kjøpe en 6er er at det florer av deler hvis du skulle være uheldig å ryke noe, V8erne vokser ikke på trær. E34 er en utrolig godt sammensatt bil, har holdt på mest med E30 og E28 og litt E34 og E34 er utrlig forseg gjort bil! Lite rust i forhold til E28 iallefall. Også er de tøffe, lett å få fine uten at de stikker seg for mye ut så du blir stoppet av onkel hele tiden! Hvis du ikke setter på rieger kit ellerno, håper du ikke er så gal! Så er jeg selvsagt glad i at det går litt, så en 520 går ann og ,men etter min smak blir den litt veik, også med tanke på bremser osv. Ja alt kan byttes og ordnes med, men anbefaler deg som sagt en bil som du slipper gjøre så mye med, tror din erfaring med første bil og bme blir bedre da. Er ikke du som skal stå på kne å skru er jente som skal stå på kne i passasjersetet når du kjører BMW Min mening anyway. Og ikke let så mye etter bil her inne, nesten alt er mekket og fiklet med, ofte av ukyndige personer!! Mye snarveier og triks, let etter et fint eksempar på 'finn som er voksenkjørt. Litt høy km er ikke noe problem hvis service hefte er ok, og er du ukyndig tar du bilen på BMW eller NAF og få en eieskiftekontroll på bilen. Koster 600 800kr og det er det verdt, de holder på med dette hele tiden og vet hva de skal se etter. Også får de bilen i luften og får sjekket over understellet grundig.
hanskr Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Skrevet Januar 12, 2010 E34 er det 535i som hjelder! Får enda et fint eksempler til 60 70 tusen.Kjøper du til 30 40 får du noe mindre bra. Jeg vet ikke hvor mye du kan mekke/vil mekke, men når jeg var 18 ville jeg kjøre mye og skru minst mulig. M30 motoren som sitter i denne bilen er meget sterk på alle måte. Går godt, slitesterke, drar bra i bakkene osv. Ingen svakheter som jeg vet om ¨så lenge du ikke trimmer og klusser med den. 525 blir litt svak etter min smak ,men det er sikkert håp for denne og. Eller så er 328i et bra alternativ, ikke mange hk mer en 325 men mye mer momentsterk og en slitesterk motor og bil! Styr unna E30 og E28 hvis du ikke vil mekke, med mindre du er utrolig heldig da. Men liker du E34 er det bare å lete. En ting til, med å kjøpe en 6er er at det florer av deler hvis du skulle være uheldig å ryke noe, V8erne vokser ikke på trær. E34 er en utrolig godt sammensatt bil, har holdt på mest med E30 og E28 og litt E34 og E34 er utrlig forseg gjort bil! Lite rust i forhold til E28 iallefall. Også er de tøffe, lett å få fine uten at de stikker seg for mye ut så du blir stoppet av onkel hele tiden! Hvis du ikke setter på rieger kit ellerno, håper du ikke er så gal! Så er jeg selvsagt glad i at det går litt, så en 520 går ann og ,men etter min smak blir den litt veik, også med tanke på bremser osv. Ja alt kan byttes og ordnes med, men anbefaler deg som sagt en bil som du slipper gjøre så mye med, tror din erfaring med første bil og bme blir bedre da. Er ikke du som skal stå på kne å skru er jente som skal stå på kne i passasjersetet når du kjører BMW Min mening anyway. Og ikke let så mye etter bil her inne, nesten alt er mekket og fiklet med, ofte av ukyndige personer!! Mye snarveier og triks, let etter et fint eksempar på 'finn som er voksenkjørt. Litt høy km er ikke noe problem hvis service hefte er ok, og er du ukyndig tar du bilen på BMW eller NAF og få en eieskiftekontroll på bilen. Koster 600 800kr og det er det verdt, de holder på med dette hele tiden og vet hva de skal se etter. Også får de bilen i luften og får sjekket over understellet grundig. Tusen tusen takk for fantastis bra og utfyllande innlegg ;D setter veldig stor pris på att du gadd å skrive så mykje så da er de bare å leite igjenn 1måne og 20 dager til oppkjøyringa går andre året på bilmekaniker så heilt hjernedau e eg ikkje når de gjeld å skru
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå