lierbimmer Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Hei. Nå er det snart jul og har planer om litt mer power i bilen som julegave til meg selv i år . kjøpte for litt siden en delebil jeg ble lovet det satt en m50b25 motor i. planen var bytte ut min slitne m50b20 singel vanos motor med 350 000km bak seg for å få litt mere krutt. skuffelsen var stor da jeg fant ut at det var en m50b20 motor det sto i delbilen(hvorfor i helvete må folk juge om sånnt??). ny delbil eller ny motor blir uaktuelt da jeg har for mange deler liggende fra før, så trenger nå hjelp til å finne et passende turbokit til den "nyinnkjøpte" motoren. målet i første omgang er en holdbar motor på 200-250hk på urørt m50b20 nonvanos motor med e85, større dyser, bedre bensinpumpe og turbochip. Høres oppsettet greit ut, noe annet jeg må tenke på og er noen av disse kittene noe å satse på? http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw=turbo+kit+m50&_sacat=&_trksid=p4506.m270.l1313&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_odkw=turbo+kit+e34&_osacat=0 håper folket har noen gode innspill å komme med:)
Turbo-Tommy Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Du bør alltid finne ut forskjellene på de to motorene om du skal kjøpe de. Det er mange som har blitt "lurt" av det. Meg inkludert, dog så visste jeg det men stolte såpass på kjøper at jeg ikke sjekket. Ang turbokit, så er det mye arbeid med det, og mye stress med å få det montert. Men alle "kinakit" er de samme enten de kommer fra USA eller Norge. Du får kjøpe min som delebil, med M50B25 motor, skikkelig turbokit og alt annet man kan ønske seg
lierbimmer Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Skrevet Desember 18, 2009 Burde absoulutt sjekket bedre ja. aldri stol på en "bilselger" var vel leksa denne gangen også. Var nå ikke helt bortkastet med tanke på andre deler jeg har fått bruk for men. Klar for litt utfordringer, har da bygget om litt for å få ting til å passe tidligere noen erfaringer å dele, ting jeg må passe ekstra på? noen som hvet hvordan kittene til e36 vil passe over på en e34 med tanke på plass? Har nok ikke plass, men intersannt å se specen på motoren din. har du en link?
Ballder Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Mye gir du meg for bilen i avataren min da? 88 520 med 91 mod m50b25 med sånn ca 250-300 hk ett sted. Sort skinn,M-ratt er vel det som er av utsyr og nevne. Aner desverre ikke en dritt om oppsettet på motor, men er støpejerns manifoil i det minste (må vel fort ut med 5 lapper for en ny slik en), men motorviagra (tidligere A-dekk) mener at bilen må garantert være chipet for og gå slik som denne går med orginale 525 dyser. Bare lurer på om du er intr. for det blir fort en del kroner og knot før du er i mål med bilen din for og si det sånn. Og jeg bruker omtrent aldri denne bilen mer, så skilter blir nok mest sannsynlig levert inn nå før nyttår. Får legge til at bilen kan strippes for felger,dekk og de nye sota HELLA lyktene for og klemme prisen ned mot 35 lapper. Skal vel da også klare og få til en eu godkjenning når det må gjøres utpå sommeren en gang.
///FredriK.S Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Mye gir du meg for bilen i avataren min da?88 520 med 91 mod m50b25 med sånn ca 250-300 hk ett sted. Sort skinn,M-ratt er vel det som er av utsyr og nevne. Aner desverre ikke en dritt om oppsettet på motor, men er støpejerns manifoil i det minste (må vel fort ut med 5 lapper for en ny slik en), men motorviagra (tidligere A-dekk) mener at bilen må garantert være chipet for og gå slik som denne går med orginale 525 dyser. Bare lurer på om du er intr. for det blir fort en del kroner og knot før du er i mål med bilen din for og si det sånn. Og jeg bruker omtrent aldri denne bilen mer, så skilter blir nok mest sannsynlig levert inn nå før nyttår. Får legge til at bilen kan strippes for felger,dekk og de nye sota HELLA lyktene for og klemme prisen ned mot 35 lapper. Skal vel da også klare og få til en eu godkjenning når det må gjøres utpå sommeren en gang. Hva slags felger er det på bilen da?
Ballder Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 ///FredriK.S PM sendt. Sorry for OT i tråden til trådstarter. Da ble skiltene på vitaraen levert, og puttes ut for salg utpå vårparten, så e34'n forblir i mitt eie noen år til.
lierbimmer Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 godt å høre at du ikke gir opp bilen din. klar for litt knot vettu:) har nå bestillt meg et turbokit som skal være på vei over havet i skrivende stund. blir morsom å se hva som kan brukes av delene som kommer. dette er bestillt: (1) Hybrid Turbo Charger: * .57 compressor wheel trim mapped for low & high boost setups * Oil fitting gaskets & mounting studs included * Capable of producing over 450 horsepower * wet float bearings & properly balanced * 3" inlet diameter with a 2" outlet * .50 A/R compressor housing * .63 A/R turbine housing * 1/8 NPT oil inlet * T3/T4 hybrid (1) Turbo Exhaust Manifold: * TIG welded 321 Stainless steel material for longevity & strength * High quality tubular piping with large primaries * Strong design supports the weight of the turbo * High quality gaskets included for all flanges * Full install kit includes all bolts & hardware * Extra thick flange support the turbo well * Beautifully polished for a show finish * High quality T3 turbocharger flange * Fully ported and polished design (1) Front Mount Intercooler: * Large design cools down the turbocharged air efficiently * Strong TIG welds will support high PSI levels * Lightweight aluminum racing intercooler * Extra thick core provides ample cooling * 2.5" cold outlet & 2.5" hot inlet * Less then 2% pressure drop (1) Turbo Oil Line Install Package: * T fittings will fit almost any motor & still use factory oil pressure sending unit * Necessary fittings and clamps for a complete installation * 18 inch 5/8” high temperature 550psi oil return line * Premium gaskets & hardware for the turbocharger * 77 inch straight high strength oil feed line * Strong "T" fitting to hook up to block * Superior quality lasts a lifetime * Retails for $229 in magazines * High quality oil feed fittings * High quality turbo oil drain * Brand new turbo install kit * 36 inch angle oil fee line (1) Universal Intercooler Piping Kit: * Lightweight yet strong aluminum piping * May necessitate light modification to fit * (16) stainless steel worm gear clamps * (2) 2.5” 90 degree silicone couplers * (6) 2.5” straight silicone couplers * (2) 90 degree 2.5” bends * (2) 60 degree 2.5” bends * (2) 45 degree 2.5” bends * (2) straight 2.5” pipes (1) Boost Controller: * Can be setup to adjust boost PSI on the fly * Can be adjusted for any PSI level desired * Control your boost with a precise click * Includes complete install kit * Anodized aluminum finish * CNC machined design (1) Blow Off Valve: * Protects turbo by venting when shifting and/or reducing throttle * Performance design produces a powerful & aggressive sound * Quality design will not leak under high boost conditions * Flanges installed at user discretion * Includes complete install kit (1) Slim Cooling Fan: * Fan can be used to cool: A/C condenser, oil or transmission cooler, mounting on an intercooler to prevent heat soak, or cooling a a2w radiator * Slim design provides excellent engine bay clearance * Includes the mounting tabs for a easy zip tie install * Reversible design can either pull or push air * Versatility of a push/pull reversible fan * Superior flow of a curved-blade design * Creates additional aftermarket cooling * 1.25" thick outside perimeter * 2.50" thick inside perimeter (1) Electronic Turbo Timer: * Ensures a proper cool down for your turbocharged car every time * Includes pigtail wiring and extra wiring for ease of installation * Important to preventing premature turbo wear and failure * Mounted inside the vehicle for on the fly adjustments * Precisely calculates the cool down period for the motor * Auto mode feature creates a hassle-free operation * Increases turbocharger's operating lifespan * Bright Easy to read LED Digital Display * Failure to reduce the temperature of the turbo could result in "coking" of oil inside the turbo * Coking is the baking of oil, turning it into a grimy substance (1) 35mm Wastegate: * Protect the turbo system from over boosting by venting surges * Includes complete install kit featuring gaskets and flanges * Strong construction provides years of reliable service * Anodized show like finish * 2 bolt flange style (1) Fuel Pressure Regulator: * Great to setup fuel pressure for boosted engines * Includes complete install kit * Precision pressure gauge * Fully adjustable (1) Catch Can: * Stops excess oil from blowing to the intake manifold * Ensures better mileage & better performance * Removes oil vapors from breather line * Show like high quality polish * Includes complete install kit (1) Oil cooler Kit: * If the engine already features a factory oil cooler, this oil kit can still be used together with the OEM cooler kit * Cooler core has 15 rows which is perfect for cooling hot engine oil(a cooler that is larger will not be efficient) * Plate features 1/8” NPT ports for oil pressure & temperate sensors for gauges or for turbo oil feed lines * Cooler can be mounted in direct airflow or hidden & it will still do its job of cooling * Oil Line fittings are machine crimped & checked to prevent leaks * Cooler features 4 strong brackets for a sturdy & easy installation * (2) Stainless steel lines feature aluminum racing swivel fittings * Bar & fin core design is very effective at cooling hot engine oil * 7/8” Oil lines are fully reinforced with braided stainless steel * Oil lines resist engine bay heat & can support over 200 PSI * Oil lines are high quality & 4.4 ft. long each (52 inches) * Cooler measures 13” long x 5.5” wide x 2” thick * Cools hot engine oil by over 20 degrees * CNC milled billet aluminum oil plate * Oil filter adapter has 1.5mm threads * Oil cooler is lightweight aluminum (1) Billet Aluminum High Flow Fuel Filter: * CNC machined T6-6061 billet aluminum construction * High flow capacity for demanding fuel systems * Strong brackets for easy mounting * High pressure fuel fittings * Anodized show like finish * Filter can be cleaned * 6an sized fittings * Removable filter (1) T3/T4 Stainless Steel Dump Pipe * TIG welded 321 Stainless steel material for longevity & strength * Fits T3/T4 turbochargers with 5 bolt flanges * Universal design, may need modification * Strong CNC cut bracket (1) Coolant Sensor Bung * Monitor the water temperature via this sensor relocator * Easy solution to run aftermarket coolant sensor * Provides more precise readings then the stock location * Features 2 installation clamps for an easy add on * 38mm ends fits most OEM coolant hoses * Strong Aluminum construction
lierbimmer Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 blir innkjøp av motorstativ og elefant fra biltema når neste lønning kommer. om noen har en elefant til salgs så vil jeg heller kjøpe det brukt. kommer til gå for custom chip, store dyser og e85 for å få nok suppe og riktig tenning. muligens gå over til et billig datasprut som megasquirt etterhvert. mulig jeg vil gå ned litt på turbostørrelse da jeg misstenker mye lag og ingen planer om 450hk som de sier den holder til. hva tror dere om delene som er kjøpt inn?
lierbimmer Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 da er 50% av delene i hus. hadde kommet hentelapp i postkassa:D. desverre bare 1 av 2 esker som hadde kommet. den andre står nok fast i tollen... håper på noen kommentarer om oppsettet. noen som har kjøpt lignende e-bay kit?
aottesen Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Venter SPENT på denne tråden, da jeg leker med tanken om "kinakit" selv
Glenn-Andre Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Send pm til destroyy han har iallefall motorstativ til salgs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå