Gå til innhold

Varsellamper ASC, ABS og håndbrekk lyser samtidig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varsellampene for ASC, ABS og håndbrekk er kommet på samtidig på min Bmw 320d e46 99mod. noen som vet hva dette betyr? i instruksjonsboka så står det bare at man må kjøre på verksted, men tenkte å spørre her først. :)

Skrevet

abs og asc lampene lyser sikkert fordi du har en eller flere deffekte "hjul-sensorer" på min e39 var det hvertfall slik, bremselyset forsvant også når jeg byttet denne.

Skrevet

det er nok ein abs føler som er dårlig, du kan prøve å ta av ledningane og sette dei i sammen igjen for å sjå om det kun er dårlig kontakt.

ellers så kan du måle abs sensorane, evt ta ein diagnose, eg ville ohma sensorane med eit måleinstrument, ein ny abs sensor skal ligge på rundt 1050 - 1070 ohm, men eit resultat i mellom 900 til 1100 ohm er ok

Skrevet

Så visst sensorene er under 700 er de da defekte?Målte mine og fikk 2 st på ca 780,en på ca.600 og en på ca 570.Har også lys i abs og asc,ikke håndbrekk på min er det feil med abs-kontrollboksen.Dette er en e 39,2001 mod.

Skrevet

synes jo det er rart at jeg har fått på håndbrekklyset samtidig.....:S er flink til å tenke det verste. er sikkert jeg som har noe feil med abs blokka som koster 20000,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...