Andreasnicolai Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Sliter veldig med å få løsna mutteren som holder vifta/viskosekoblingen. Den sitter som støpt. Må av med den får å skifte vannpumpe. Noen tips?
mspec Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 skrur du rett vei da? det er linksgjenger..altså du må skru med klokka for å løsne..
-Roger- Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 For det første er det utallige tråder om dette fra før hvis du søker litt For det andre så regner jeg med du veit den er links?? Legg skiftenøkkelen/fastnøkkelen på mutteren og slå kjappe slag med hammeren. (Altså motsatt vei enn normalt) Da pleier den å komme. Hvis ikke kan du holde imot med hjelp av skruene som holder hjulet som viskosen er skrudd fast i hvis du skjønner hva jeg mener.
Andreasnicolai Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Skrevet Desember 16, 2009 Ja jeg er klar over at den er links. Var veldig usikker på hva jeg skulle søke på+at søkemotoren her og jeg ikke alltid samarbeider like godt. "Hvis ikke kan du holde imot med hjelp av skruene som holder hjulet som viskosen er skrudd fast i hvis du skjønner hva jeg mener." Tenker du på de 4 skruene som vifta er festet med, eller er jeg helt på jordet? Har aldri vært borti(skrudd) viskosekobl ol før.
Waldez Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Ta en meisel og gi muttra et par kakk så løsner den.
Andreasnicolai Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Skrevet Desember 16, 2009 Ta en meisel og gi muttra et par kakk så løsner den. Enkle er ofte det beste? Hehe, skal prøve det. Takk
AlXz Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Jeg pleier bruke sveisetang el wisegriptang el hva f man kaller det.. Skrur først ut 2 av de 10mm skruene som holder reimhjulet fast i vannpumpa for å få plass til tanga.., så setter denne så nær kanten som mulig, og så på med fast nøkkel el skiftnøkkel for å banke litt på denne.. Gjorde dette i mandag senest, og det funket fint
Andreasnicolai Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 Haha, da fikk vi løsna på det til slutt. 1. Prøvde å slå på fastnøkkelen - ingen virkning 2. Skrudde delvis ut to skruer på vannpumpa for så å bruke en skrutrekker for å holde imot - sitter fremdeles bom fast 3. Fikk på mirakuløst vis skrudd ut vannpumpa uten å ta av viskosekoblinga og remhjulet. 4. Festet deretter vannpumpa i en skrustikke for så å bruke fastnøkkelen igjen - ville fremdeles ikke rikke på seg. 5. Slo deretter av plastik "skovelen" på vannpumpa for så å stramme til igjen med skrustikka. Da sto vi sto mann og la all vekt på den jävla fastnøkkelen - uten hell 6. Så var det nok, fant fram vinkelsliperen for å slipe ned spor og få bort alt unødvendig. Dynket alt i wd-40, og lot det stå til - til vår store overaskelse slapp den til slutt! Forøvrig så skiftet jeg vannpumpa kun fordi bilen har gått over 200 k, men det viste seg at lageret på pumpa sang på sitt siste vers. Til min store overaskelse ble en irriterende lyd som jeg har plagdes litt med de siste månedene borte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå