Gå til innhold

E90: Bytte av manuell klima, til automatisk klimakontroll.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg har forhørt meg litt rundt, men har dessverre ikke fått noen positive svar - så jeg prøver meg her som siste utvei (for å legge saken død) :?

Er det noen som vet om det lar seg gjøre å bytte styringsmodul i BMW E90 som gjør at man kan få automatisk klimakontroll, hvis man har fra før manuel kontrolll? Evt. hva annet som må byttes?

Takker for alle positive svar -

nvjvrlp6xsurkedg9crm.jpg

Skrevet

Jeg har også manuell klima, og kunne tenkt meg informasjon om dette var mulig.

Jeg mener å huske at jeg har sett dette blitt gjort på E46 ihvertfall

Hvis jeg skulle tippe, så ville jeg satt penger på at dette er relativt lett å få til. Hvis den nye automatenheten har innetempratursensor innebygd, så bør det la seg gjøre med å bytte enheten og legge inn ny software.

Noen som vet noe?

Skrevet
....Jeg mener å huske at jeg har sett dette blitt gjort på E46 ihvertfall

Jepp - det stemmer. På E46 så skal denne jobben kunne gjøres med å bytte frontpanelet.

Jeg har snakket med Koed, men de har dessverre ingen kit som gjør denne jobben mulig på E90.

Men jeg kan alikevel ikke tro at dette skal være en umulig sak?

Fint å høre at det er flere som plundrer på samme saken :)

Skrevet

Tror den er lei og få til.

Jeg mener, betaler man så mye mere for soneklima i bilen kontra AC for et skarve frontpanel ? (Som sikkert koster det samme og produsere omtrentlig)

Det er vel diverse spjeldmotorer som må spille på lag her vel ?

Skrevet

Jepp - det stemmer. På E46 så skal denne jobben kunne gjøres med å bytte frontpanelet.

Man kan vel ikke bare bytte frontpanelet, så har man automatisk klimakontroll på E46 vel? :shock: Isåfall skal jeg helt klart bytte :)

Skrevet

Man kan vel ikke bare bytte frontpanelet, så har man automatisk klimakontroll på E46 vel? :shock: Isåfall skal jeg helt klart bytte :)

Funker ikke helt 100 med kun bytte av frontpanel. Må kjøpe kit til 4625,-. Tar 6 timer ifølge Koed.

Sikkert noe av det samme på E90, men den er for ny til at folk begynner å fikle med sånne ting...

Skrevet

Vet du hva som virker og hvilke funksjoner som mangler? Hvis jeg får justert hastighet på vifta, hvilken temperatur og styrt hvor det blåser, så er jo det alt jeg kan nå og forsåvidt det jeg trenger :)

Skrevet
Funker ikke helt 100 med kun bytte av frontpanel. Må kjøpe kit til 4625,-. Tar 6 timer ifølge Koed.

Sikkert noe av det samme på E90, men den er for ny til at folk begynner å fikle med sånne ting...

Du har nok rett i at det ikke 'bare' er å bytte. Min bror hadde en '02 E46, og han fikk beskjed om at dette kunne oppgraderes med bytte av paneler og litt stasj til :) Så alt er nok mulig. (Men om det finnes til E90 vet jeg ikke ) :?

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...