Gå til innhold

lyser etter jeg slår av tenningen?

superstez
 Share

Anbefalte innlegg

Km-telleren og airbag lampa lyser etter jeg har tatt ut nøkklene på min e36 is.

Airbag lampa blinker når jeg kjører, så er noe feil der, men den har alltid slukket når jeg slår av tenningen.

Dette skjedde etter jeg byttet om noen sikringer i boksen min. Hva har skjedd? Noen som har noe formening her?

Det har aldri lyst før hvertfall etter jeg slår av motoren å tar ut nøkklene.

Det var ett par sikkringer jeg byttet om pga var bare de jeg hadde tigjengelig, fra 10A til 7.5A og rfa 10A til 5A tror jeg det var, men skal det ha noe å si?

Håpe noen kan hjelpe :)

Og god jul til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett par som hadde røket, og jeg hadde ikke akuratt den ampern som trengtes der, så satte i bare en eller to som var større eller mindre enn den som hadde sittet der.

Vet ikke hvorfor den/de hadde røket, alt fungerte fint når de var røket, så når jeg satt i "nye" så kom denne feilen.

Nå har jeg byttet alle der, å satt i riktig amper på alle etter det hefte som sitter på innsiden av lokket, men fortsatt samme feil.

Prøvde å ta den sjekken på speedometeret, men et funka ikke :(

Mlig jeg gjorde det feil, men er det ikke å nulle ut først, så holde knappen inne, så vri om ett hakk på tenninga å holde den til det skal komme lys i displayet?

Skjedde hvertfall ingenting, og varmenål og bensinnål er fortsatt nede på bunn. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må huske at det er en grunn til at sikringer ryker.

Det kan hende du har hatt en kortslutting som rakk å ta knekken på noe elektronikk før sikringen røyk. Kortslutningen kan ha vært midlertidig så når du setter i nye sikringer så ryker de ikke, men elektronikken er ødelagt og oppfører seg derfor merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet var at det satt en sikkring en plass der det ikke skulle sitte. men da er det kun ett problem igjen, bensinmåler og temp nåla er helt nede, så disse funker ikke :( Så kom gjerne med utspill am hva dette kan være.

Får fortsatt ikke kjørt denne speedometertesten eller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe ille.. skjedde samme hos meg , jeg byttet ut noe sikringer pga begge kjorelysene foran hadde kutta ut.. men gikk greit. helt til jg parkerte og slo av tenninga saa lyste det i instrumentet og km standen og cupelyset ville ikke slaa seg av naar jeg laaste bilen.. det kom av at jeg hadde satt i en sikring som det ikke sku vaare noe i.. vet ikke hva den kretsen var til men var ikke til noe naar jeg sjekket bak paa lokket..

saa see noye over en gang til det gjorde jeg og etter jeg tok ut den hele sikringa som satt i en krets som ikke var til noe, etter det saa var problemet borte

sorry for skrivinga.. sitter i utlandet med engelsk tastatur..

lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...