Gå til innhold

E34 blir ikke varm? M50B20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen, under kjøring blir ikke motoren varm, temperatur ut ifra varmeapparatet fungerer helt fint, nåla på motor går såvidt over den blå streken, har stått på tomgang en 20 minutt og gått halvveis mellom normalt og den blå streken.

Er det termostaten som er gåen her? Var samme problem på min E30, bare motsatt, og der hjalp det med termostatbytte.

Er det noe stor sak å bytte termostat på M50 motor?

Skrevet

Det er nok termostaten som er gåen ja, hadde de samme symptomene på en E36 325 , byttet termostat og temp ble normal igjen.

Veldig enkelt å greit å bytte på M50, bare husk å lufte systemet ordentlig etterpå

Skrevet
Mener husker at orange pakningen i termostathuset skulle byttes også om den ble åpnet på m50?

Denne er det bare termostathus i plastikk som har spor til.. ??

Da jeg byttet termostat med alu-termostathus brukte jeg bare litt pakningssement på begge sider av den grønne pakningen (papp?) + o-ring.

Skrevet
Mener husker at orange pakningen i termostathuset skulle byttes også om den ble åpnet på m50?

Denne er det bare termostathus i plastikk som har spor til.. ??

Da jeg byttet termostat med alu-termostathus brukte jeg bare litt pakningssement på begge sider av den grønne pakningen (papp?) + o-ring.

Nå har jeg bare hatt motorer med m50vanos og de har hatt termostathus av plast. Disse har iallfall spor til pakning.

Edit: http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... mostat.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...