Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytte fjærer på e46 320d bak koster noe sånn som kr. 6.000.- på merkeverksted (og det er egetlig en enkel jobb). Bytte foran vet jeg ikke...

Vil tro en 325 neppe er noe særlig billigere.

Det billigste vil nok være å kjøpe delene og få med noen BMW-entusiastiske kompiser og få hjelp til å bytte (men da må du jo ha et sted å stå som du påpeker).

Skrevet

Har jo det da, men har funnet ut at det som regel er greiest å sette bort ting. alltid noe verktøy eller deler som mangler:) Så akkurat det som er under bilen blir det mye tull med, særlig på vinteren untatt tilgang til garsje.

Hørtes veldig dyrt ut med 6000 for bare bak da.

Skrevet
Har jo det da, men har funnet ut at det som regel er greiest å sette bort ting. alltid noe verktøy eller deler som mangler:) Så akkurat det som er under bilen blir det mye tull med, særlig på vinteren untatt tilgang til garsje.

Hørtes veldig dyrt ut med 6000 for bare bak da.

6000kr er for alle 4 fjører. Blir ca 7500 om du skal ha 4 hjulskontroll også. Noe du bør ha etter montering av senkefjører...

Skrevet

høres ikke usannsynelig ut med 6000 hvis timeprisen ligger på rundt tusenlappen og mekanikeren liker kaffe :)

Å bytte bak er lett og krever bare ett minimum av verktøy. Fram derimot kan det være kjekt med bl.a. muttertrekker. Ellers er det en enkel jobb forran også. Kan være kjekt å være to under demontering og remontering.

Hvis du skal gjøre dette selv, ta en titt på dempere, topplager osv samtidig så du kan bytte dette samtidig hvis det er dårlig.

Annbefaler firehjulskontroll etter bytte, uansett om du bytter til senkefjærer eller orginale fjærer. Skal du godkjenne senkefjærene må du ha det.

Skrevet

6k rund baut ink nye fjærer?

det kan umulig være så dårlig pris. Orginale fjærer fra BMW er jo sikkert ikke billig.

Forøvrig kan jeg anbefalle bertram bil i oslo.

Skrevet
6k rund baut ink nye fjærer?

det kan umulig være så dårlig pris. Orginale fjærer fra BMW er jo sikkert ikke billig.

Forøvrig kan jeg anbefalle bertram bil i oslo.

Jeg forstår det som at S.Arnesen sitt utspill om 6000 var for jobben uten fjærer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...