heimkokt Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Har kjøpt ettermonteringsledningsnett fra bmw for bak vinduer og lurer hvor i dashen jeg skal hente strøm. Har 3 røde kabler som jeg vil tro skal kobles til pluss men hvor? Fikk ikke med koblingsskjema og er ikke sikker på om jeg får skaffet det i morgen..
Akmadden Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 Skulle nesten ha hatt et koblingskjema, er det noen form for ledige ledninger noen sted?
Olelink Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 søk på google etter "wiring diagram e36 325 <årsmodell>" eller noe lignende så finner du el.skjema. Regner med du må koble deg inn på en av de mange "rekke klemmene" under dash på førersiden, vil tro det ligger ferdig strøm dit fra sikkringsboks om ikke bak rutene går på samme sikkring som forr rutene, i så fall ligger det jo garantert ledningsnett til rekkeklemmene under dashbord. Men å komme til enkelte av rekkeklemmene under dashbordet er trangt !!
heimkokt Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Huff fikk monterings beskrivelse idag må ut med framstoler og gulvteppe. Noen tips for enkel montering unger teppe?
jensemann23 Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 trenger ikke det. ta av plastdeksel v døra. legg kablene der opp til under rattstammen. koble deg til tykk rød ledn. som gir pluss 12V med tenningen på
heimkokt Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 skal koble meg til X1167 i elnettet under forsetet står det i moterings manualen. men d står ikke va x1167 er
pedro Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Er ikke lett å se noe ledig å koble seg på min 320 heller. Er annet ledningsnett på min 98 donor enn 96ien! + til tenning er greit, men hvor skal de to andre da som styrer vinduet opp og ned? Hvordan får jeg av dekselet på stolpen?? Der hvor skyveknappen til sikkerhetsselen sitter er det ikke mulig å få den ut eller av uten å brekke den? Sliter med dette jeg og så blander meg i tråden P
heimkokt Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 hordan vet jeg vil det er? kunne ikke se at det stod 1167 på noe.. blir en tur på bmw imorgen
heimkokt Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 X1167 var sentrallås og de mente de lilla lednigene skulle kobles til: P Brun er jording som skal kobles mellom framsetene, rød skal vis i sikringsboks( tror ikke det med tanke på lengde på ledninger) Kontakter til knapper i midtkonsol, den svarte tror jeg er til barnesikring.. de lilla ledningene som skal koblen stil sentrallås X1167 Ikke peiling hvor de skal men er noen koder på de så får vel prøve og søke opp Koblinger til venstre dør Koblinger til høyre dør De sier den store ikke skal kobles til og er bare til vis jeg ikke har sentrallås men hvorfor er det ikke 2 da? Den lille har jeg ingen anelse om
AlXz Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Har du koblingsskjema over bilen.., f.eks i Haynes så ser du nok hva X1167 er.., det er nok en kontakt en eller annen plass.. Dette er orginalt ettermonterings nett fra Bmw eller..? Så du må koble deg inn sånn det orginalt er.., med pinner inn i dørkontaktene osv osv?
heimkokt Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Ja fikk forklart hva x1167 var. letter etter ett bra koblingskjema Er orginalt bmw ja, dørene er den enkle delen, sliter med alt ennet som er inni bilen
AlXz Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Har du el vindu fremme fra før? Evt fikk du med "komfort rele", osv? Du skal vel koble deg inn på sentrallås-enhet osv osv for å få strøm til heiser/brytere sånn det orginalt er?
heimkokt Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 har frame orginalt ja. ja det hvor jeg skal koble meg til jeg lurer på..
AlXz Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Hva står det i monteringsanvisningen din? Står det hvilke ledninger (med farge??) som skal kobles til hva i bilen? (navn på kontakter eller farge på koblingsrekke e.l.) ?? Mulig riktig farge på ledningene iforhold til hvor dem skal kobles til i bilen? Er jo en haug av de koblingslistene med forskjellige farger på ledningene... (noe under ratt og mer under hanskerom)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå