Gå til innhold

Strøm til ettermontering elvindu E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ettermonteringsledningsnett fra bmw for bak vinduer og lurer hvor i dashen jeg skal hente strøm.

Har 3 røde kabler som jeg vil tro skal kobles til pluss men hvor?

Fikk ikke med koblingsskjema og er ikke sikker på om jeg får skaffet det i morgen..

Skrevet

søk på google etter "wiring diagram e36 325 <årsmodell>" eller noe lignende så finner du el.skjema.

Regner med du må koble deg inn på en av de mange "rekke klemmene" under dash på førersiden, vil tro det ligger ferdig strøm dit fra sikkringsboks om ikke bak rutene går på samme sikkring som forr rutene, i så fall ligger det jo garantert ledningsnett til rekkeklemmene under dashbord.

Men å komme til enkelte av rekkeklemmene under dashbordet er trangt !!

• 2 weeks later...
Skrevet

Er ikke lett å se noe ledig å koble seg på min 320 heller. Er annet ledningsnett på min 98 donor enn 96ien!

+ til tenning er greit, men hvor skal de to andre da som styrer vinduet opp og ned?

Hvordan får jeg av dekselet på stolpen?? Der hvor skyveknappen til sikkerhetsselen sitter er det ikke mulig å få den ut eller av uten å brekke den? Sliter med dette jeg og så blander meg i tråden :)

P

Skrevet

X1167 var sentrallås og de mente de lilla lednigene skulle kobles til: P

Brun er jording som skal kobles mellom framsetene, rød skal vis i sikringsboks( tror ikke det med tanke på lengde på ledninger)

ce9lp66ehmmp5dw9kilq.jpg

Kontakter til knapper i midtkonsol, den svarte tror jeg er til barnesikring..

czq2r1848210tavrsxxl.jpg

de lilla ledningene som skal koblen stil sentrallås X1167

jykk9t0f5np70cdmh5sj.jpg

Ikke peiling hvor de skal men er noen koder på de så får vel prøve og søke opp

hza6766c9hesp8loj8sn.jpg

Koblinger til venstre dør

z97c97eg87djg6xeg8k1.jpg

Koblinger til høyre dør

eq2nrzs0ivxqnoxbnftl.jpg

De sier den store ikke skal kobles til og er bare til vis jeg ikke har sentrallås men hvorfor er det ikke 2 da? Den lille har jeg ingen anelse om

sp2luvshgpcnlak1pcm8.jpg

Skrevet

Har du koblingsskjema over bilen.., f.eks i Haynes så ser du nok hva X1167 er.., det er nok en kontakt en eller annen plass..

Dette er orginalt ettermonterings nett fra Bmw eller..? Så du må koble deg inn sånn det orginalt er.., med pinner inn i dørkontaktene osv osv? :P

Skrevet

Ja fikk forklart hva x1167 var. letter etter ett bra koblingskjema

Er orginalt bmw ja, dørene er den enkle delen, sliter med alt ennet som er inni bilen

Skrevet

Har du el vindu fremme fra før?

Evt fikk du med "komfort rele", osv?

Du skal vel koble deg inn på sentrallås-enhet osv osv for å få strøm til heiser/brytere sånn det orginalt er?

Skrevet

Hva står det i monteringsanvisningen din?

Står det hvilke ledninger (med farge??) som skal kobles til hva i bilen? (navn på kontakter eller farge på koblingsrekke e.l.) ??

Mulig riktig farge på ledningene iforhold til hvor dem skal kobles til i bilen?

Er jo en haug av de koblingslistene med forskjellige farger på ledningene... (noe under ratt og mer under hanskerom)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...