Gå til innhold

Hvordan montere oppheng for varseltrekant

maartn
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte noen deler for litt siden, og i kveld skulle jeg montere blandt annet opphenget for varseltrekanten som manglet i min e36 coupe.

Jeg så sporene den skal inn i, men skruen som den skal festes i er også borte.

Jeg legger ved dette bildet så dere skjønner:

20648.gif

Nr. 19 er delen jeg kjøpte og skal montere.

Det ser ut som jeg trenger Skru nr. 17 og mutter nr. 18 også. Men det er kun et hull opp i karroseriet. Hvordan skal denne festes? Noen som har vært borte i dette?

-Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert samme opplegget. Har ikke høytalere bak. Så del nr 17 er ikke en vanlig skru, men et slags klips som man dytter på plass, også fester man festet med mutter? Har ikke bestilt de delene som manglet, men regner med jeg trengte de. Visste ikke at jeg trengte det når jeg bestilte delen.

Tusen takk for hjelpen. Får bestille delene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så del nr 17 er ikke en vanlig skru, men et slags klips som man dytter på plass, også fester man festet med mutter?

Stemmer! :) Fester det med mutteren (del18), men skrur den ikke på, bare dytter den opp. Du skjønner greia når du får delene! Eneste litt vanskelig, er som sagt å få på plass den klipsen (del17)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan med fordel bruke en skru og mutter istede for del nr 17 og 18.

De er i plastikk og spesielt del nr 17 er skjør og går lett istykker.

Bruke en vanlig skrue med stor skive istede, bare tilpass lengden på den slik at den ikke stikker ned for mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både den orginale plast skruen og en evt vanlig skrue må tre'es ovenfra og ned.

Hvis du legger plastholderen dit det skal stå (sier seg selv da det står ut noen plast haker i plastholderen som skal hektes i karosseriet) så ser du hvilket hull skruen skal gjennom da det er flere hull rundt der. Skal være ett firkantet hull om jeg ikke husker feil da den orginale plstskruen har ett firkantet spor så du slipper å holde igjen når du strammer mutteren.

Endten trer du handa gjennom hullet til høytaleren (inne fra coupe'en), trangt men det går. Eller så tar du av baksete ryggen, løsner noen plast klips som holder hatthylla og trer handa inn under hele hattehylla. Det siste gjorde jeg på M3'n da jeg allikevell var ute med seteryggen :)

f.eks kan du bruke en vanlig mutter med en dråpe loctite (gjengesikkring), lett å skru på uten at det rakler løst igjen. Sålenge loctiten er flytende trenger du nesten bare holde skruen på plass mens du monterer.

Langsomt å skru en nylon mutter (låsemutter) samtidig som at du skal holde igjen med nøkkel på øversiden når det er så trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...