Gå til innhold

Dårlig effekt i varmeapparatet i min E34,HASTEHJELP??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,krise her...problemet mitt er som følger: viften på varmeapparatet blåser skikkelig på alle nivå,men det kommer knapt noe luft ut i det hele tatt.

to sone klima. det er skiftet varmeventiler,kupefilter vannpumpe termostat,det er sjekket at det er sirkulasjon gjennom hele vannsystemet,ikke luft. har kjørt med dette et år nå men nå vinterstid blir det i kaldeste laget. dysene på midten har regulering på midten som kan blåse både kaldt og varmt. det er ekstremt lite det blåser ut gjennom dysene. 92 modell 525tds. takker for svar....

Skrevet

Varmeapparat er en svakhet på e34 (av egen erfaring). Sliter selv med noe det samme problemet og kan ikke hjelpe stort, men har du kjent etter om det blåser kald luft noe sted det ikke skal blåse. M3'n min hadde dette problemet, forrige eier som hadde byttet filter hadde ikke satt på dekslet over filtret skikkelig, og da lakk det kaldluft ut der og ned i fot rommet på passasjersiden. Kan jo være ett deksel eller noe som har løsnet på din også.

Skrevet

har du tatt ut varmeapparatregisteret og sjekket at ikke d er tett, verken innvendig eller utvendig? klar over at du har bytta cupefilter, men d kan være groms der for d, kan og være tett inni.

Skrevet

fant problemet og fikset. på førersiden er det et spjeld som er elektrisk styrt,til høyre for rattet. dette virket ikke,dvs det sto i lukket posisjon uansett hva jeg gjorde. dette spjeldet så ut som det var en form for et hovedspjeld for å slippe luften fra viften inn i bilen

Skrevet
eg har akkurat samme problemet i min E34,,, kordan kom du til dette spjeldet?

opp under ved rattstammen til høyre,ser ut som en form for motor på hver side.

Skrevet

Har et problem at det kommer kald luft ut ved askebeger/midtkonsoll. Var såpass ille at jeg måtte ha varmeapparatet på full guffe når jeg kjørte over 130 nå i kulda.

Kan det være et spjeld, eller trekker det utenifra?

Skrevet

Rettet nettopp opp ett annet problem på min 520 (e34) i denne katagorien som kan være verdt å sjekke opp for de som har problem med luftmengden.

Sakset fra tråden om 520'n min:

Så til det jeg nevnte lengre opp at jeg hadde funnet noe mer med varmeapparatet. Har i lengre tid hatt dårlig effekt i varmeapparatet. Vifta ligger å justerer opp og ned hele tiden noe jeg tror skyldes viftemotstandene. Men også dårlig luft flow i anlegget.

Den dårlige flowen fant jeg fort grunnen til. På viftebryteren inne i kupeen har man valgene 0 ---> 1, 2, 3, 4. Mellom 0 og 1 stopper vifta og det er kun fri luft flow som blir regulert. Denne innstillingen regulerer spjeldene (nr 6) på hver side av vifta der frisklufta kommer inn til vifta:

11.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...