jan magnus Skrevet Desember 26, 2009 Forfatter Skrevet Desember 26, 2009 Tviler på det er releene i grunnmodulen som er ødelagt når det bare er låsen på førerdøren som er problemet...!Ville heller byttet låsekassen i førerdøren. Det er vel lett å finne ut av. Prøv å bytt om låse kassa fra andre side og finn ut om det er den som er problemet. eller det er kansje mye jobb for å få av dør panelene? sitter litt airbags og sånn der , dessuten så låser den døra men den vil ikke låse opp.. så det kan være noe med relesettet
KrHeLl Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Dette høres ut som rele-ene i General Module 5 ja, Husk å koble ut strømmen før du kobler fra GM5 Modulen! Ellers f***er det opp vinduene, slik at de tror det er oppe når de faktisk er nede. Ta en titt på denne siden også: http://www.bmwgm5.com/ Det finnes flere DIY på dette ute på nettet, men en skal ha litt erfaring innen elektronikk og lodding for å fikse dette, beste er å ha en loddestasjon med tinnsuger. Lykke til
jan magnus Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Dette høres ut som rele-ene i General Module 5 ja,Husk å koble ut strømmen før du kobler fra GM5 Modulen! Ellers f***er det opp vinduene, slik at de tror det er oppe når de faktisk er nede. Ta en titt på denne siden også: http://www.bmwgm5.com/ Det finnes flere DIY på dette ute på nettet, men en skal ha litt erfaring innen elektronikk og lodding for å fikse dette, beste er å ha en loddestasjon med tinnsuger. Lykke til etter det jeg har lest så tyder det mye på dette ja. lodding og elektronikk er ingen problem, har drevet med det i mange år så det skal gå fint kan fort hende at jeg lager en DIY til å ha her på forumet og , virker som om det er et problem på disse bilene.
Robbi3 Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Finnes vel masse problemer på alle biler. Men dette høres ut som en gjenganger som du nevner jan magnus. Kjempeflott om du lager en DIY!
jan magnus Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 ja hvorfor ikke bare lage det kanskje andre som har litt kunnskap tør å fikse det selv. liker å gjøre ting selv jeg for min del ihvertfall istedet for å sende bilen bort på verkstedet uten å ha prøvd først. men når det gjelder elektronikk så skal man ikke tukle for mye, men lager jeg en DIY så kan det vøre til hjelp. men det blir ikke med det første, først må delene komme også må jeg ha tid til å ta ut boksen osv... må bare komme igang.
KrHeLl Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Bra at du lager en DIY, skulle gjerne gjort det selv når jeg fikset rele-ene i min GM4 modul på e36. Tok ikke bilder :S Så husk å ta bilder til DIY-en. 1. Husk å koble fra batteriet før du løsner den grønne kontakten så ikke vinduene fucker seg. 2. Anbefaler som sagt over, at du bruker en ordentlig tinnsuger, ettersom kretskortet er 2sidig og loddetinnet er festet på begge sider. Loddelisse holder ikke. 3. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå