kentivar Skrevet Desember 24, 2009 Share Skrevet Desember 24, 2009 Har snubblet over en ganske trimmet M10B20 motor som vistnok skal være boret til 2.3l. Denne har smidd innmat, drshrick kammer, portet topp, større ventiler og innsug til dobble gassere. Men jeg har ikke noen fordeler eller gassere, og jeg har litt lyst og rive ut M43B16 i min E36 og puffe denne nedi. Så jeg lurer på om jeg kan bruke datasprut på denne ved og montere div. givere og lage eget plenum? Har ikke peiling på datasprut så håper noen som har det har tips/anbefalinger. Må sveise meg ny bunnpanne siden sumpen er på feil side og evnt. sveise nye motorfester.. Girkassa fra E30 M3 med S14 skal vel passe over? siden bunndelen i S14 er basert på M10? Har lyst og få dette til uten og røre så alt for mye av det elektriske på bilen.. Hvordan blir det med den originale turtelleren vil jeg kunne få den til og funke? Bare hører hva folk mener om dette, og om det vil la seg gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentivar Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2009 Istede for eget plenum så kan vel S14 spjeld brukes og? Usikker på dim på de insugene som står på nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Desember 24, 2009 Share Skrevet Desember 24, 2009 Ja S14 spjeld passer, men ikke bolt on. Den originale turtelleren vil jo fungere siden det er fortsatt 4' syl, men passer ikke på originalt M43 nett vil jeg tro. S14 kassa passer bolt on siden S14 er basaert på M10 blokk. Store sekser kasser passer også bolt on, M30, S38. Datasprut er jo et must hvis denne skal finjusteres. Eget plenum er også veldig smart og lage. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentivar Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2009 Ok, så det vil være mulig og få turtellern til og funke ilag med datasprutet? Slik motoren er nå så har jeg kun motorblokk og top med innmat.. har ikke fordeler eller gassere.. Så om om jeg kan tilpasse S14 spjeld og montere montere datasprut med egene coiler og en slags sensor til tenning istede for fordeler så hadde det vært fint.. Forslag til sprut? Hva trenger jeg siden jeg ikke skal bruke fordeler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentivar Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2009 Siden jeg har insugene til dobble weber gassere så kan jeg vel bruke et par http://www.dbilas-dynamic.de/dbilas_eng ... le_tab.htm slike på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå