GeirAndre Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 håper på noen seriøse svar her.. satt ett 535 ledningsnett på m106 motor siden det var lettere men ser ut som det tyder på problemer... motoren virker frisk helt til trykket kommer, da fusker den med en gang og dør ut noen ganger.. når jeg står stille kan jeg ruse den opp på full gass uten problemer men når jeg kjører kan jeg bare kjøre på minimal gass.. må jeg skifte til 745 ledningsnettet eller finnes det noen som har vært borti det samme?
Fekzen Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 Hallå, Det man kan behöva göra är att mappa in motorinställningarna från 535an för att det ska fungera bra. Spridarna på 745i är mkt större tex än dem på 535an. Har du bredbandslambda? Isåfall kan jag mappa ditt styrsystem på distans genom att skicka dig färdiga mappade chip och du ger tillbaka värdena från bredbandslambdan till mig. Jag har gjort så med många turbobyggen förut och det fungerar klockrent. För antagligen går den så fett att den går dåligt. Om du byter till 745i styrsystemet så kommer du behöva fuska till kablar som gör att styrenheten tror att "P" läget är i, om du har manuell växellåda, för annars kommer den inte starta. Det har jag papper på hur man gör. Sen kan jag även ordna chip till denna motor så att man kan ladda på mer. Original med enbart chip så kan man ladda 0,7 för sedan släpper Wastegaten på grund av avgastrycket. Men om man byter till en hårdare fjäder i wastegaten, så kan man med en pysventil sedan styra laddtrycket och ladda på mer. Jag har laddat 1,1 - 1,2 bar på sådan motor tidigare utan några problem. Bänkade en E34 med 745i motor på 0,95 bar till 300 hk på bakhjulen (~350 hk i motor) och lite mer än 500 Nm. Men du kanske har byggt om motorn en massa också? Mvh//A
GeirAndre Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Skrevet Desember 27, 2009 tusen takk for svar:) du har nok rett i det du sier om at den går med for feit blanding. med orginal btr på 3bar fusket den og responsen var dårlig, så satt vi på regulerbar btr og justerte opp til 4-5 bar og da ble responsen bra men da ble også pluggene svarte og motoren dør ved ladetrykk.. meen tror jeg vil prøve å bite i det sure eplet og koble opp m106 ledningsnettet før jeg invisterer i en dyr chip...
GeirAndre Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Skrevet Desember 29, 2009 Her var feilen ledningsnettet.. Fikk byttet 535 med 745 så funket det.
Morty999 Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 lyst å gi meg 535 nettet siden jeg hjalp til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå