Gå til innhold

BD Racing M3 Seidl Widebody, PHOTOSHOOT SIDE 51 MASSE BILDER


BD Racing
 Share

Hvilken farge skal impresset (offset) på felgene ha ??  

228 stemmer

  1. 1. Hvilken farge skal impresset (offset) på felgene ha ??

    • Hvit
      166
    • Chrome
      62


Anbefalte innlegg

  • Svar 785
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er faktisk enig med BT her. De har et lovverk å følge, så når den er 20 kg for tung, så er den det. Hvorfor kalle dem for idioter...? Er jo nevt tidligere her hva som bør gjøres, som å strippe ned bilen for alt unødvendig "stasj" Hadde du gjort det iforkant, hadde den vært innenfor akselvektene. Og ikke minst vær glad for at det idag er lettere å få godkjent ombygde Bimmere. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 20kg, var det ev før eller etter middag :D

Nei, jeg er ikke enig i denne saken, de kunne ha godkjent det, og gitt beskjed om at han måtte ha utbedret dette, og vært så forståelig og skjønt at dette er en fille ting som uansett blir gitt f i etterpå.

Jeg lurer virkelig på om dere andre har firkantige hoder???

Og begynne å si at han dveler med det, ikke putt ord i munnen på han. Vær en saklig mann og si at det var strengt, men hør her jeg har et par tips. Får nesten en følese av at noen kaller han en idiot da han har valgt 318is og ikke 320 eller større. Hjemmlekse, det kan du gjøre selv, går da ikke ann å gjøre alt!!!

Gi heller litt skryt, dette er knall bra og du kommer i mål. Mange gode tips her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 20kg, var det ev før eller etter middag :D

Nei, jeg er ikke enig i denne saken, de kunne ha godkjent det, og gitt beskjed om at han måtte ha utbedret dette, og vært så forståelig og skjønt at dette er en fille ting som uansett blir gitt f i etterpå.

Jeg lurer virkelig på om dere andre har firkantige hoder???

Og begynne å si at han dveler med det, ikke putt ord i munnen på han. Vær en saklig mann og si at det var strengt, men hør her jeg har et par tips. Får nesten en følese av at noen kaller han en idiot da han har valgt 318is og ikke 320 eller større. Hjemmlekse, det kan du gjøre selv, går da ikke ann å gjøre alt!!!

Gi heller litt skryt, dette er knall bra og du kommer i mål. Mange gode tips her også :)

Altså, de har regler å forholde seg til. Det er det samme som at du hadde komt med en E30, som har en maks grense på 330hk/350nm, og du stiller med 350hk eller 370nm...Det er 20 over og det er ikke LOV.

De har ikke lov å godkjenne det, så enkelt er det. Selv om de selv synest at det er dumt at de f.eks ikke kan godkjenne samme vekta i en 316 som i en 325 når de vet at karosseriet er likt. Det er kjøretøy fabrikanten som har gitt tallene i vognkortet, det må de forholde seg til.

De MÅ gå etter vektene i vognkortet. Så det har ikke noe med å vere firekantet å gjøre. Det er ikke kontrolløren som har bestemt reglene, men det er han som får sparken viss han godkjenner din bil med 20kg for mye. Jeg hadde ikke gjort det.

Eier har fått beskjed om at bilen må ned 20kg og det er flere tips her om hva han skal gjøre.

Hva som blir gjort med bilen etter den er godkjent driter Biltilsynet i, de skal godkjenne bilen slik den er når den er på kontrollen. Det er det de har ansvar for, hva du gjør etterpå er ditt ansvar og ingen andre sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva alle dere Griner etter ?

regler er regler, filleting du fikk mangel på også.

Vekta på BT veier jo 20 og 20 KG, så kan jo vær du bare trenger å få den et par kilo lettere! kjør opp på kvelden å vei den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen: :applause:

Utrolig fint bygg dette her ja. Noe av det bedre jeg har sett :)

For å ha et sammfunn som fungerer MÅ man ha regler. Strengt; tja, jo, nja, nei. Reglene er sånn. Er ikke biltilsynet som lager disse vekttallene. Det må eier forholde seg til. Ferdig arbeid. Ingen som har kalt eier for idiot. Det var han selv som kalte kontrollørene for idioter. Og det blir helt feil. Sjønner at eieren blir irritert. Men viss han er så opptatt av dette med vekten, da kan han være litt ydmyk og heller si; "jeg gjorde for dårlige jobb med vektbesparelsen. Jeg kunne heller bygd på en 325i og slippet dette tullet med vekten" etc

Å være ydmyke er et veldig bra. Det sier psykologen min :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller jo jævlig liten rolle om man bygger på en 318 eller 325 når det eneste som gjør at den ikke kommer gjennom er 20kg!! De 20kg kan han få kasta ut av bilen lett som bare det. Da sparte han de pengene på å kjøpe en sliten 318 enn en sliten 325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og begynne å si at han dveler med det, ikke putt ord i munnen på han. Vær en saklig mann og si at det var strengt, men hør her jeg har et par tips. Får nesten en følese av at noen kaller han en idiot da han har valgt 318is og ikke 320 eller større. Hjemmlekse, det kan du gjøre selv, går da ikke ann å gjøre alt!!!

Gi heller litt skryt, dette er knall bra og du kommer i mål. Mange gode tips her også :)

Kanskje tanken har slått deg, at noen av oss har gjerne har gjort ei hjemmelekse og to opp gjennom tidene?

Idiot har jeg ikke kallet han, har faktisk ikke gjort annet enn å skryte gjennom denne tråden. Og det har vært fortjent, for bilen er supert gjennomført. Men uansett hvor bra bilen er, så er det ikke til å stikke under en stol at uten faren så hadde nok ikke bilen sett ut som den gjør. Og det er flere her inne med erfaring som strekker seg like langt i tid som denne gutten har vært på denne jord. Og da trenger han ikke tolke alt negativt, det er bare andre mennesker som deler erfaringer og meninger.

Nei, jeg er ikke enig i denne saken, de kunne ha godkjent det, og gitt beskjed om at han måtte ha utbedret dette, og vært så forståelig og skjønt at dette er en fille ting som uansett blir gitt f i etterpå.

Men godeste Stoppie_Master som synes at 20 kg er firkantet.... Er du en av de kundene/bileierene (som jeg husker tilbake fra tida jeg jobbet med bil...) som blir pisse sure for at de får en 2'er for bremser på Periodisk Kontroll selv om det er stål-mot-stål? Du synes vel heller at de skal sende deg ut på veien igjen, med et klapp på skuldera og en oppfordring om at du bør fikse det senere?

OKI, det var vel å dra det litt langt (men ja, jeg har opplevd det, faktisk - flere ganger på lignende tilfeller), men cluet her er regelverk. Regelverket er bibelen til BT, og det de jobber opp imot. Kan forstå frustrasjonen til en viss grad, husker når jeg stod med BT for å godkjenne noen dumme bobiler, og det de hang seg mest opp i var om at akselavstand og sporvidde var korrekt på millimeteren. "Ka faens rolle spille d nå om det skille et par millimeter på en jævla dum bobil?" tenkte jeg da jeg hadde dårlig tid, og BT ikke ville slippe meg ut - men forsto jo tilslutt at de hadde selvsagt et regelverk å følge.

Så noen idiot er han ikke bare fordi han ikke sjekket opp i dette med vekter osv, det viser bare mangel på erfaring. Å kalle BT for idioter pga 20 kg, er også mangel på erfaring. Enkelt og greit.

Men enkleste sak i verden er å bite i det ikke-så-veldig sure eplet, lette bilen for 20 kg, godkjenne den - for så å råne rundt i den sikkert mest strøkne M3 her i dette landet. Mindre fokus på idioti, og mere på kg og regelverk - så er han i mål.

Lykke til med denne bilen, den er nydelig gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig med Larsen-Racing her. Men det er så mange forskjellige meninger rundt dette, så alle blir vel ikke enige til slutt likevell.

Han (og faren?) har jo klart å bygge denne bilen å da regner jeg med han klarer og rette opp feilen og lette den for 20kg og deretter får den godkjent også, det er jo skrevet noen tips tidligere her så det er jo noen løsninger på vekt problemet, bare deg å velge hva du vil gjøre. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville frem til var bare det at man kunne være litt snill med noen som gjør dette første gangen. Så vi er egentlig enige... Var ikke værre enn det... Og jeg sa ikke at du kalte han idiot, men at jeg gjennom så mange tilbakemeldinger, fikk følelsen at dere ville kalle han det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...