AndreasBr Skrevet Desember 27, 2009 Skrevet Desember 27, 2009 Kan noen fortelle meg om bytte av selve motoren er "plug and play" ? Må jeg ha med ledningsnett til IS motoren, eller skal det gå greit med den jeg har? Skjønner at selvfølgelig må ha med hjernen, men bortsett fra dette, hva må jeg ha? Hvor burde jeg starte for å få dette godkjent? Vet at jeg må bygge om til skivebremser bak.
Robbi3 Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Kommer til å koste mye tid og penger på å bygge til det. Koster jo like mye som å bygge til 6'er? Rett på meg om jeg tar feil, men det er jo håp da. I og med m52 er alu blokk så vekt blir ikke no problem.. Men til svaret ditt: Du har ramset opp det du trenger. Kan gå på www.realoem.com og kryssjekke delenr på bremser og litt slikt
Rannem Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Kan noen fortelle meg om bytte av selve motoren er "plug and play" ?Må jeg ha med ledningsnett til IS motoren, eller skal det gå greit med den jeg har? Skjønner at selvfølgelig må ha med hjernen, men bortsett fra dette, hva må jeg ha? Hvor burde jeg starte for å få dette godkjent? Vet at jeg må bygge om til skivebremser bak. Gikk du lei av 1.8i så fort?! Har du litt over middels peiling klarer du nok å få økt fra 4 til 6 sylindre. Men etter hva jeg har erfart er det mange som sliter med dette.. Skal du bytte til IS motor bør du også gå for M44 og ikke M42 motoren. Tror jeg har nevnt dette for deg tidligere.
AndreasBr Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Lei 1.8? Det er en.... 1.8. Sier jo seg selv.. er ingen 325 for å si det slik.. Usle 115 hk.. går jo knappt fremover. :-/ (318i altså) Er det så vanskelig å øke fra 4cyl til 6cyl da? Om man skal ha 6cyl er det vel like greit å kjøpe en bil som har det. IS derimot ble jo kun levert i coupe afaik. Så en 318is i en sedan er jo litt spennende
Rannem Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Lei 1.8? Det er en.... 1.8. Sier jo seg selv.. er ingen 325 for å si det slik.. Usle 115 hk.. går jo knappt fremover. :-/ (318i altså)Er det så vanskelig å øke fra 4cyl til 6cyl da? Om man skal ha 6cyl er det vel like greit å kjøpe en bil som har det. IS derimot ble jo kun levert i coupe afaik. Så en 318is i en sedan er jo litt spennende IS ble også levert i sedan Men touring deriomot kom ikke med IS motoren!
AndreasBr Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Ok, har søkt på finn osv men finner ingen 318is sedan
Rannem Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 er ingen til salgs der nå. Har totalt ligget 2 stk 318is sedan til salgs på finn.no i høst http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... erId=33314 Det er den ene, en limited edition. Gikk veldig billig! Har selv beygnt å sikle på motorbytte i min egen bil. Fra 1.8i til 1.8is. Så en liten oversikt over hvilke deler jeg trenger samt en DIY hadde vært konge. Er vel flere her som sitter inne med mye kunskap om dette
AndreasBr Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 kan da ikke være så vanskelig? løfte ut gammel motor, løfte i ny motor? Når vi snakker om DIY, hvorfor har vi ikke et ordentlig DIY forum her? Hvorfor kan ikke forum være delt opp etter E30, E36 osv? Går mye tid på å klikke next da jeg bare vil se e36 shit
-Roger- Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 kan da ikke være så vanskelig? løfte ut gammel motor, løfte i ny motor? Når vi snakker om DIY, hvorfor har vi ikke et ordentlig DIY forum her? Hvorfor kan ikke forum være delt opp etter E30, E36 osv? Går mye tid på å klikke next da jeg bare vil se e36 shit Fordi det ville blitt feil iom at det er samme motor i for eksempel 3 serie og 5 serie. Mye omhandler det samme.. Når du søker i søkefunksjonen kan du du bruke AND OR funksjonen. Da kan du presisere e36 hvis det er viktig for deg at du får kun e36 i dine søk. Men husk at det problemet du sliter med kan andre hatt med e34 tidligere... Men nok om det. ikke nødvendig å diskutere det i denne tråden.
AndreasBr Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Agreed. men motor såleides, er vel bare å flytte over? med mindre man går over til 6.cyl (antar det er da man må bytte ledningsnett?) Bytte hjerne, og motor.. og så slenge på skivebremser bak for å få det godkjent?
jensemann23 Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 trenger ikke bytte ledningsnett. Plug and play til 6 cyl også. bytter bare hjerne. Alle motorer fra E36 går rett over i en annen e36, til og med girkasse passer rett over fra 318i til 325i. Men du bør bytte diff og girkasse pga den tåler mer og høyere utveksling på 325 enn 318. Og da må du bytte bakre del av mellomakslingen også. men er nok lettere å få godkjent 318IS pga den veier omtrent det samme som 318i. Og du slipper å bytte dempere, fjærer og stabstag, bytter kun bremsene.
AndreasBr Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Hva skjer hvis jeg kobler på en 325 kasse på en 318i motor? Siden den har høyere utveksling mener jeg.. Men, må jeg virkelig bytte dempere og alt ?
jensemann23 Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 det går helt fint , kassene er identiske utenpå, bare 325 kassa som er sterkere innmat i. Du må ikke bytte dempere og fjærer, men du får det ikke godkjent uten uten å bytte det.
jensemann23 Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Lei 1.8? Det er en.... 1.8. Sier jo seg selv.. er ingen 325 for å si det slik.. Usle 115 hk.. går jo knappt fremover. :-/ (318i altså)Er det så vanskelig å øke fra 4cyl til 6cyl da? Om man skal ha 6cyl er det vel like greit å kjøpe en bil som har det. IS derimot ble jo kun levert i coupe afaik. Så en 318is i en sedan er jo litt spennende Var vel heller 318i som aldri ble levert i coupeutgave?
magnusble Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 jeg satt inn en is motor i min gammle E36 M40 til M42 is motoren. motor m/ledningsnett, hjerne og eksos så er du kommet langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå