BD Racing Skrevet Desember 27, 2009 Skrevet Desember 27, 2009 Heisann !! Jeg driver med et E36 M3 prosjekt. Jeg skal bygge om en 318is til M3 og leter etter delebiler. Har funnet endel M3'er fra USA. Lurer på om det er mye forskjell på en USA M3 kontra en EU M3 ?? Er det kun instrument panelet som viser miles ?? Isåfall er det vel kun å få tak i et nytt instrumentpanel. Har hørt rykter om at USA modellen har mindre hester, er det eventuelt mye jobb å få den til å yte like mye hester som en EU modell så lenge motorene har samme motor volum ?? Takker for svar
pedro Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Tror nok at det er flere motor, gear, eksos, bakakselutveksling og elektronikk/ styringsmessige forskjeller + at noen US M3 også kom med automat og M50 enkelvanos motoren og ikke S52motoren. Snakker om 3,2ern da. Gikk vel på at S50motoren ikke klarte avgasskravene. Ikke skyt meg om dette er feil. Har ikke husk på det lenger da jeg droppet et slikt prosjekt. M3 for du fortsatt over alt så hva er gevinsten med å hente en fra US som huggebil? P
BD Racing Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Tror nok at det er flere motor, gear, eksos, bakakselutveksling og elektronikk/ styringsmessige forskjeller + at noen US M3 også kom med automat og M50 enkelvanos motoren og ikke S52motoren. Snakker om 3,2ern da. Gikk vel på at S50motoren ikke klarte avgasskravene. Ikke skyt meg om dette er feil. Har ikke husk på det lenger da jeg droppet et slikt prosjekt. M3 for du fortsatt over alt så hva er gevinsten med å hente en fra US som huggebil?P Enig Men skal bygge om en 318is til M3 så trenger jo en delebil Du vet ikke om noen andre delebil sider enn mobile.de og copart.com ??
Ad|oS Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Kan anbefale delebil fra England. Koster ikke allverdens, og frakten er nok også en del billigere enn om du handler fra USA
Robbi3 Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 M3 E36 usa modell, basert på M50 blokk og strupet innsug. Et gasspjeld og ikke inviduelle som på EU. Altså 240hk. For å gjøre det klart. De M3 motorene du er vant til: Europa: -Individuelle gasspjeld. USA: -Ligner mer på M50 motoren. -Et stort gasspjeld -Nedstrupet innsugsmanifold Skal du gå for det, importer fra England. De har den motoren vi er vant til å se..
BD Racing Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Kan anbefale delebil fra England. Koster ikke allverdens, og frakten er nok også en del billigere enn om du handler fra USA Ja, men da trenger plutselig en ny styre snekke for å bygge om fra høyre til venstre styrt, nytt dashbord og masse annet Enklere å bare finne en venstre styrt dele bil Ingen internettsider med delebiler ?
BD Racing Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 M3 E36 usa modell, kalles S52. Basert på M50 blokk og strupet innsug. Et gasspjeld og ikke inviduelle som på S50. Altså 240hk. For å gjøre det klart. De M3 motorene du er vant til: Europa: S50B30 og S50B32 USA: S52B30 Skal du gå for det, importer fra England. De har den motoren vi er vant til å se.. Høyrestyrt, mye jobb å bygge om til venstre styrt. Trenger jo endel deler, for eksempel dashbord, brakett til pedaler, styre snekke og litt forskjellig. Enklere å bare finne en venstre styrt....
Robbi3 Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Kan anbefale delebil fra England. Koster ikke allverdens, og frakten er nok også en del billigere enn om du handler fra USA Ja, men da trenger plutselig en ny styre snekke for å bygge om fra høyre til venstre styrt, nytt dashbord og masse annet Enklere å bare finne en venstre styrt dele bil Ingen internettsider med delebiler ? Hvorfor stroker du bare ikke en M50 motor? De er såklart ikke M, men de kan gi sinnsykt masse hester dem og..
BD Racing Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Kan anbefale delebil fra England. Koster ikke allverdens, og frakten er nok også en del billigere enn om du handler fra USA Ja, men da trenger plutselig en ny styre snekke for å bygge om fra høyre til venstre styrt, nytt dashbord og masse annet Enklere å bare finne en venstre styrt dele bil Ingen internettsider med delebiler ? Hvorfor stroker du bare ikke en M50 motor? De er såklart ikke M, men de kan gi sinnsykt masse hester dem og.. Det er en mulighet, men en keen på M3 i vognkortet da med M3 understell og motor 3.2 literen som er målet 321 HK og 6-trinns kasse
HenrikE30+ Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Jeg har akkurat tatt på meg å bygge om en norsk E36 til M3 for en kompis. For å gjør en lang historie kort, vi importerer fra England. Billig og neglisjerbare forskjeller (de få tingene som er forskjellig kan man enkelt få tak i for en billig penge). Kjøp en bil i England! Jeg skal i alle fall bort dit om et par uker.
BD Racing Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Jeg har akkurat tatt på meg å bygge om en norsk E36 til M3 for en kompis. For å gjør en lang historie kort, vi importerer fra England. Billig og neglisjerbare forskjeller (de få tingene som er forskjellig kan man enkelt få tak i for en billig penge).Kjøp en bil i England! Jeg skal i alle fall bort dit om et par uker. Hvilkene sider finner jeg biler fra ??
pedro Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Er flere m3er delebiler her! Står fortsatt delebiler i Skien ++ Let litt på forumet. M3 får du ikke i vognkortet uansett. Hvorfor ikke en 3,0? Sett en til 45 her nå som jeg vurderer selv + en cab 3,2 til 80 store + ett prosjekt. Bare å lete i deler og biler til salgs tråden! Det renner over av disse nå!Kan gi deg et tlfnummer på PM hvis interesse! Vet ikke om selger vil ha nummeret ute! Han har nettopp byttet nr. Håper du vet at dette er krevende arbeid hvor du må holde tunga rett i munnen og helst ha temmelig kjapp framdrift eller ta bilder som en gal når du holder på. Plugg and play HAH? 52000 biter er mye å holde styr på P
BD Racing Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Er flere m3er delebiler her! Står fortsatt delebiler i Skien ++ Let litt på forumet. M3 får du ikke i vognkortet uansett. Hvorfor ikke en 3,0? Sett en til 45 her nå som jeg vurderer selv + en cab 3,2 til 80 store + ett prosjekt. Bare å lete i deler og biler til salgs tråden! Det renner over av disse nå!Kan gi deg et tlfnummer på PM hvis interesse! Vet ikke om selger vil ha nummeret ute! Han har nettopp byttet nr. Håper du vet at dette er krevende arbeid hvor du må holde tunga rett i munnen og helst ha temmelig kjapp framdrift eller ta bilder som en gal når du holder på. Plugg and play HAH? 52000 biter er mye å holde styr på P Pappa har skrudd MYE bil, og drevet med lignende prosjekter så jobben er ikke noe problem Link til den til 45.000 og det prosjektet ??
Robbi3 Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Men M3 ombygg er de veldig pirkete på nå for tiden.. Husk å SØKE før du gjør noe, ellers går du rett å slett på en boom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå