Gå til innhold

Flere ulike poblemer med e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve dette senere i dag. Skal tømme all gammel kjøleveske med tanke på at det er feil blandet sammen. For mye kjølevæske i forhold til vann. Så etter at jeg tømt den gammle væska, så skal jeg blande 50/50 og fylle ekspansjonstanken fullt. Kjøre opp en bakken, vri nøkkelen i trinn 2 med varmeapparatet på full guffe og full varme. Deretter åpne lufteskruen på ekspansjonstanken, og fylle på væske helt til det renner over. Og dette skal jeg holde på med helt til det slutter å komme bobler fra lufteskruen.

Skrevet

Jeg klarte å få luftet systemet. Nå fungerer varmen helt perfekt ;D Men klarte å ødelegge lufteskruen, så må ta meg en tur til GS bildeler å få kjøpt meg en ny en. Men det viktige er at det ene problemet mitt er løst ;D

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg gjorde det samme i dag.. hadde problemer med mitt også. Det er bare å ruse motoren en god del, med lufteskruen åpen, så vil du få ut all luft.

Skrevet

Du skal helle kjøleveske helt til det renner over i ekspansjonstanken, så du må ha mye kjøleveske, når du ser at kjøleveska ikke lenger forsvinner i eksapansjonstanken, må du helle kjølevesken rolig, slik at det kommer bobler fra lufteskruen, også må du fortsette med å helle helt til det bare kommer rent vann og ikke noen bobler i vannet. Dette gjør du ved å ha ekspansjonstanken helt full, og fulle på enda mer. :)

Lykke til :D

Skrevet

Merket noe rart idag når jeg skulle lufte systemet. Når jeg åpner lufteskruen, begynner det å lekke under, men når jeg stenger den så stopper lekasjen..

kan jeg ha fylt for mye og så har væsken utvidet seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...