Gå til innhold

Kjøpte speilrefleks i dag! amatørbilder :)

ZhilleN
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg i dag et speilreflekskamera, nikon D3000, funka skikkelig bra! anbefales på det sterkeste!

Fikk tatt noen bilder i dag, dette er da amatørbilder, så prøvde meg litt :)

Plukka ut de bildene jeg hadde sansen for

Her er noen bilder :

2iiaejt.jpg

x229o6.jpg

261oxmp.jpg

1zv314n.jpg

2z82ptx.jpg

352ndeg.jpg

29p851x.jpg

2zflhqp.jpg

dowihh.jpg

Bavaria Gardermoen :)

2cfebg4.jpg

2iih9iq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt bra til og være første gang! No doubt :)

Men, selfølgelig, motivet bør jo være rent, såfremt det skal fremstå som pent, mener jeg!

Også, auto er noe møkk, lær deg manuelle instillinger med en gang! Den enkleste måten, er rett og slett og prøve seg frem, finn ut hva du liker, av hvit balanse og lignende.

Bakgrunn gjør mye av helheten til bildet, du har noen intressante bakgrunner, men du har ikke heelt klart og selge de riktig, føler jeg.

Under still-fotografering av biler, så er absolutt(!) stativ og fjernutløser nødvendig, in my opinion.. Spesielt ved mørke omgivelser. Et stativ får du billig og bra på clas ohlson bla. Fjernutløser kan du bestille ifra ebay, og få det slengt etter deg for en 100lapp.

Ellers så liker jeg bildene! Det her er KUN ment som konstruktiv kritikk, for all del ! Håper ikke du ser på dette som noe "du suger" kritikk, det er det alt ifra.

Lykke til videre, lover deg at du kommer til og bli bitt, foto er morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er lurt å skaffe seg et albumprogram med god exif-leser om han skal leke seg med manuelle instillinger, slik at han ser lett hva kameraet har stått på når han ser bilder han liker?

Snakker ikke av erfaring, men bare hva jeg kan tenke meg til kanskje er nyttig i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er lurt å skaffe seg et albumprogram med god exif-leser om han skal leke seg med manuelle instillinger, slik at han ser lett hva kameraet har stått på når han ser bilder han liker?

Snakker ikke av erfaring, men bare hva jeg kan tenke meg til kanskje er nyttig i den situasjonen.

Windows har vel i seg selv et helt greit forhold til og lese exif filer, hvis ikke jeg tar veldig feil nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbakemeldinnger! :) Har akkurat fått det så måtte jo bare prøve.. Vet at bildene ikke er helt optimale, dette er bare en test til og begynne med, nestegang er bilen ren forhåpentligvis, hehe..

Skal prøve meg litt mer i morra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...