jan magnus Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 som overskriften sier så starter ikke bilen når det er kaldt. jeg har byttet alle 6 pluggene, kan det være diesel filteret eller diesel pumpa ? jeg har et par andre dieselbiler som starter på første forsøk uten problem og det er ikke bmw men skropel og wag..så det skal vel ikke være sånn ?
Mekketom Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 kan være at du har vann i diesel filter. prøv og drenere dette. evt bytte. og du er sikker på at glødinga på den virker? behøver ikke være pluggene.
SweetBMW Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 du kan jo prøve å bytte releet for pluggene også.. kan jo være det har bæsja seg selv på leggen :S diesel er riktig nok ikke min sterke siden men du har jo tatt pluggene så da er neste steg releet.
Gjest Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Trenger jo ikke bytte releet for å se om det virker. Bare mål om det kommer strøm til glødepluggene når du gløder så ser du om det virker.
jan magnus Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Skrevet Desember 29, 2009 Trenger jo ikke bytte releet for å se om det virker.Bare mål om det kommer strøm til glødepluggene når du gløder så ser du om det virker. kommer ikke til pluggene uten å ta av insuget , og det vet jeg ikke om jeg gidder å montere av igjen.. det blir siste utveg isåfall. hvor er det releet egentlig? et det et rele eller flere ? det må uansett være noen av pluggene som virker siden bilen starter etterhvert, den starter og helt fint sålenge det ikke er minus og... diesel er vel no drit på vinteren uansett...
L-V.H Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Gløderele ligger rett ved hjernen, går ein kabel fra batteriet rett på det.
jan magnus Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Skrevet Desember 30, 2009 tittet litt på filter og sånn, men så kom jeg over denne, "pre heating valve" http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... ing_valve/ kanskje dette er en anordning som forvarmer dieselen så den tenner lettere? kanskje den er ødelagt?
jan magnus Skrevet Desember 31, 2009 Forfatter Skrevet Desember 31, 2009 har tatt diagnose av motoren i dag, dette var feilkodene som kom opp: og har funnet ut hva et par av disse betyr, men fortsatt ikke hva jeg må gjøre for å få det fikset eller hva det i det heletatt betyr. 4212 4222 -- Cylinder 2 : Activation interrupted 4232 4242 -- Cylinder 4: Activation interrupted 4252 -- Glow spark cylinder 5 4262 3FFO (eller bokstaven" o ") vanskelig å tyde. 4579 tipper 4212, 4232 og 4262 har noe med de resterende sylinderne å gjøre , enten : Activation interrupted eller glow spark feilmld. men de 2 siste er ikke lett å finne noe info om. så når det gjelder mld: Activation interrupted så kan det kanskje være enten releet eller gløde sentralen, skulle visst sitte en sentral et sted for glødinga
jan magnus Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 nei nå har jeg parkert bilen og venter på svar på hva feilkodene betyr.. har en finger på glødesentralen men det klarer jeg vel å finne ut om jeg måler om det er spenning i plugghettene. hører releet klikker ut og inn i takt med glødelampa så det bør jo være i orden. ellers så har jeg sett på tegninger at det er en del som heter pre heater og har en tanke om at dette kan være noe forvarmer for dieselen, og om det stemmer og den ikke virker så er det ikke så rart bilen ikke starter i 15 minus..
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Du må under bilen og skru av et deksel for å komme til "glødesentralen". Det er hvertfall tilfellet på 320d, så regner med det er samme oppbygging på 330d. Hva skjer når du ikke får start? Får du start etter lengre tid med kinning? Mye svart røyk når du endelig får start? Prøvd å legge ei vifte over motoren og dekke til med et teppe eller presenning og la det kose seg i noen timer? Kan også forsøke å få starthjelp da et dårlig batteri selvfølgelig kan gjøre at du stiller svakt ved lave temperaturer.
jan magnus Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 Du må under bilen og skru av et deksel for å komme til "glødesentralen". Det er hvertfall tilfellet på 320d, så regner med det er samme oppbygging på 330d. Hva skjer når du ikke får start? Får du start etter lengre tid med kinning? Mye svart røyk når du endelig får start? Prøvd å legge ei vifte over motoren og dekke til med et teppe eller presenning og la det kose seg i noen timer? Kan også forsøke å få starthjelp da et dårlig batteri selvfølgelig kan gjøre at du stiller svakt ved lave temperaturer. ahh endelig litt tegninger TAKK den starter etter mye kinning og gløding og mye røyk når den først får start, men dette er kun hvis tempen er max 15... er det kaldere er det umulig å få start. batteriet mitt er veldig bra, kjempestort batteri og tapper seg ike for strøm før veldig mange forsøk
jan magnus Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 Hvilken årsmodell er det snakk om? 2003 mod. hvilken mnd vet jeg ikke men det er kanskje ikke viktig.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Trenger ikke å være verre enn at batteriet er dårlig. Prøv med starthjelp fra noen andre å se om problemet forsvinner da. Siden det er en 2003 mod betyr det at batteriet er snart 7 år, noe som betyr at betteriet er nær sin livssyklus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå