Gå til innhold

330 diesel starter ikke ved minusgrader.

Anbefalte innlegg

Skrevet

som overskriften sier så starter ikke bilen når det er kaldt.

jeg har byttet alle 6 pluggene, kan det være diesel filteret eller diesel pumpa ? jeg har et par andre dieselbiler som starter på første forsøk uten problem og det er ikke bmw men skropel og wag..så det skal vel ikke være sånn ?

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

du kan jo prøve å bytte releet for pluggene også.. kan jo være det har bæsja seg selv på leggen :S diesel er riktig nok ikke min sterke siden men du har jo tatt pluggene så da er neste steg releet.

Skrevet

Trenger jo ikke bytte releet for å se om det virker.

Bare mål om det kommer strøm til glødepluggene når du gløder så ser du om det virker.

Skrevet
Trenger jo ikke bytte releet for å se om det virker.

Bare mål om det kommer strøm til glødepluggene når du gløder så ser du om det virker.

kommer ikke til pluggene uten å ta av insuget , og det vet jeg ikke om jeg gidder å montere av igjen.. det blir siste utveg isåfall. hvor er det releet egentlig? et det et rele eller flere ? det må uansett være noen av pluggene som virker siden bilen starter etterhvert, den starter og helt fint sålenge det ikke er minus og... diesel er vel no drit på vinteren uansett...

Skrevet

har tatt diagnose av motoren i dag, dette var feilkodene som kom opp:

og har funnet ut hva et par av disse betyr, men fortsatt ikke hva jeg må gjøre for å få det fikset eller hva det i det heletatt betyr.

4212

4222 -- Cylinder 2 : Activation interrupted

4232

4242 -- Cylinder 4: Activation interrupted

4252 -- Glow spark cylinder 5

4262

3FFO (eller bokstaven" o ") vanskelig å tyde.

4579

tipper 4212, 4232 og 4262 har noe med de resterende sylinderne å gjøre , enten : Activation interrupted eller glow spark feilmld.

men de 2 siste er ikke lett å finne noe info om. så når det gjelder mld: Activation interrupted så kan det kanskje være enten releet eller gløde sentralen, skulle visst sitte en sentral et sted for glødinga

Skrevet

nei nå har jeg parkert bilen og venter på svar på hva feilkodene betyr..

har en finger på glødesentralen men det klarer jeg vel å finne ut om jeg måler om det er spenning i plugghettene. hører releet klikker ut og inn i takt med glødelampa så det bør jo være i orden. ellers så har jeg sett på tegninger at det er en del som heter pre heater og har en tanke om at dette kan være noe forvarmer for dieselen, og om det stemmer og den ikke virker så er det ikke så rart bilen ikke starter i 15 minus..

Skrevet

Du må under bilen og skru av et deksel for å komme til "glødesentralen". Det er hvertfall tilfellet på 320d, så regner med det er samme oppbygging på 330d.

GPR.jpg

Hva skjer når du ikke får start? Får du start etter lengre tid med kinning? Mye svart røyk når du endelig får start?

Prøvd å legge ei vifte over motoren og dekke til med et teppe eller presenning og la det kose seg i noen timer?

Kan også forsøke å få starthjelp da et dårlig batteri selvfølgelig kan gjøre at du stiller svakt ved lave temperaturer.

Skrevet
Du må under bilen og skru av et deksel for å komme til "glødesentralen". Det er hvertfall tilfellet på 320d, så regner med det er samme oppbygging på 330d.

GPR.jpg

Hva skjer når du ikke får start? Får du start etter lengre tid med kinning? Mye svart røyk når du endelig får start?

Prøvd å legge ei vifte over motoren og dekke til med et teppe eller presenning og la det kose seg i noen timer?

Kan også forsøke å få starthjelp da et dårlig batteri selvfølgelig kan gjøre at du stiller svakt ved lave temperaturer.

ahh :D endelig litt tegninger TAKK :wink:

den starter etter mye kinning og gløding og mye røyk når den først får start, men dette er kun hvis tempen er max 15... er det kaldere er det umulig å få start. batteriet mitt er veldig bra, kjempestort batteri og tapper seg ike for strøm før veldig mange forsøk

Skrevet

Trenger ikke å være verre enn at batteriet er dårlig. Prøv med starthjelp fra noen andre å se om problemet forsvinner da. Siden det er en 2003 mod betyr det at batteriet er snart 7 år, noe som betyr at betteriet er nær sin livssyklus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...