jan magnus Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 Hmmm men hvor er sikringen til glødesystemet da. har lest nå at den skal være bak sikkringsboksen, men jeg får f*** ikke fjærnet den, skal gå ann å hekte den av noen fester, men får den av bare på den ene siden. er veldig lite å lese om det på nettet og.
Padi Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 hmmm ok så sikringen til glødesystemet ligger bak sikringsboksen
jan magnus Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 det skal visst være en boks bare sikringsboksen som inneholder de store hovedsikkringene bla den op 100A til gløding, men det skal jeg finne ut om stemmer, jeg ser det er noe greier bak der men får heller ikke av dekselet, også sitter jeg ute i 26 minus så det er virkelig en passende årstid å sitte ute å feilsøke
Xerces Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Noen i denne tråden som fant ut av det her? Har akkurat samme problemet på min 320D, omtrent umulig å starte så fort det bikker -10grader.. Om den starter så er det etter laaaaang tid på startern.. Har hatt den på verksted og fått sjekket glødepluggene. Og der skulle visst alt være i orden.
evovrs Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Hvorfor kjører du ikke til bmw, koster jo bare rundt 500 kr, så får du svar,,, den 100A sikringen må du fjerne noen deksler på siden av, så sitter den skrudd fast med to 6mm bolter...
jan magnus Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Skrevet Juni 1, 2011 jeg ser at det har vært liv i denne tråden lenge etter jeg fant ut hva det var. det var rett og slett glødereleet. tipper dette er feilen på dere andre sine biler og, da dette er et utbredt problem på bmw diesel. glødereleet ser ut som en boks på str med håndflata di ,med 6 kabler ut av (i mitt tilfelle pga 6 cilyndra motor.) bytt denne og bilen starte med engang. ca 1000 kr for nytt relee. sitter plassert i underkant av der pluggene sitter. for å være sikker på at det er glødereleet som har tatt kvelden så går det an å måle pluggledningene under belastning (gløding) de skal ligge på 10A på hver av de. måler med tang-ampermeter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå