Gå til innhold

Hjelp!! 324TD


Turbo Touring
 Share

Anbefalte innlegg

Da må du ha spesialverktøy til å låse kammen og dieselpumpa. Dette burde såklart settes på før du tar av den gamle reima for ellers kan du ende opp med å snu både kam og dieselpumpe 180 grader feil. Viss du søker på ebay så meiner eg det finnes timing kit til m21 der. Ellers så går det ann å lage sjøl sånn som eg gjorde til min 524td.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På syl nr 1 skal iallefall knastene på kammen peke ut/opp i 45 grader til hver sin side. Litt usikker på dieselpumpa. Da må du i tilfelle få tak i et måleur til å sette i pumpa for å sjekke at timingen stemmer. I pumpa går det ann å bruke et bor eller ein dor på 8 eller 10 mm for å få grunninnstilling. Men du kan som sagt snu pumpa 180 grader feil pga at det er to hull i reimhjulet på pumpa. Boret/doren skal igjennom hullet i reimhjulet og inn i et spor i på baksiden av reimhjulet. På kammen sitter det ein slags firkant, den skal stå i 90 grader mot toppen viss du skjønner. Sidene på firkanten skal stå i 90 grader mot flata der pakningen på toppdekslet ligger. Med knastene på kammen på syl 1 opp. På et vis. Da har eg iallefall prøvd å forklare. Er ikkje sikkert du blei så mykje klokere men. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...