Turbo Touring Skrevet Desember 29, 2009 Share Skrevet Desember 29, 2009 Holder på med rigsterbytte på en E30 324TD og finner bare OT på veiva. Kan noen hjelpe meg med hvordan dette skal gjøres??? På forhånd takk Mvh Rune Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Da må du ha spesialverktøy til å låse kammen og dieselpumpa. Dette burde såklart settes på før du tar av den gamle reima for ellers kan du ende opp med å snu både kam og dieselpumpe 180 grader feil. Viss du søker på ebay så meiner eg det finnes timing kit til m21 der. Ellers så går det ann å lage sjøl sånn som eg gjorde til min 524td. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 På syl nr 1 skal iallefall knastene på kammen peke ut/opp i 45 grader til hver sin side. Litt usikker på dieselpumpa. Da må du i tilfelle få tak i et måleur til å sette i pumpa for å sjekke at timingen stemmer. I pumpa går det ann å bruke et bor eller ein dor på 8 eller 10 mm for å få grunninnstilling. Men du kan som sagt snu pumpa 180 grader feil pga at det er to hull i reimhjulet på pumpa. Boret/doren skal igjennom hullet i reimhjulet og inn i et spor i på baksiden av reimhjulet. På kammen sitter det ein slags firkant, den skal stå i 90 grader mot toppen viss du skjønner. Sidene på firkanten skal stå i 90 grader mot flata der pakningen på toppdekslet ligger. Med knastene på kammen på syl 1 opp. På et vis. Da har eg iallefall prøvd å forklare. Er ikkje sikkert du blei så mykje klokere men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Touring Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 Hei Takk for svar, men problemet er er at vi har ikke brukt dette verktøyet og låst det av. Er det noen som vet hvordan ventilene skal stå når veiva står i OT?? Det samme med dieselpumpa. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Touring Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 Ganske grei forklaring det du Kjempegreier, da prøver vi det Tusen takk Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå