Julian Sommer Skrevet Desember 29, 2009 Share Skrevet Desember 29, 2009 Hei! Som mange har skjønt skal jeg snart gå i gang med noe jeg ikke kan -enda. Bygge turbo på E30'n min. En gang må jo alltid være den første Motoren er en original M20B23 og vil ikke bli gjort noe med innmaten på denne. Trenger gjerne hjelp med hva jeg skal gå for av turbo-utstyr. Sikter på 200hk+ i første omgang. Bare for å få på noe til sommeren. Hva burde jeg gå for av turbo-kit/deler og utstyr for å oppnå denne effekten? Bilen er en 1984 E30 323i Coupe, som har rullet 197'000km. Llitt utvendig overflaterust, en sprekk i frontrute er eneste nevneverdige mangler. EDIT 13.02.2010: Har nå byttet motor, og satt denne opp til en mekaniker som skal få den i gang, siden den ikke ville starte for meg. Effekten jeg hadde tenkt meg på 250-300hk vil nok bli senket en del, og jeg satser på litt over 200hk i første omgang. Dette har dere sikkert sett 1000 ganger før, men må få gjort det en gang jeg og Blir også litt bilstereo, men motor prioriteres. Bilen skal også muligens lakkeres satin black/matt svart. Håper noen vil følge med på mitt første turbo-bygg! Mvh Julian Har du tips eller synspunkter så kjør på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Armanic Skrevet Desember 29, 2009 Share Skrevet Desember 29, 2009 Fiffi den her da :- ) E30 i mattsvart, 50% 50 med mattpaste i klarlakken er pent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 Fiffi den her da :- ) E30 i mattsvart, 50% 50 med mattpaste i klarlakken er pent Akkurat det jeg har tenkt på Synes det er utrolig pent selv.. Også er det ikke så mange som lakkerer bilene sine matt svarte her i området hvertfall, men er klart, man ser jo en sjelden gang en rullemalt sierra eller 240. Men slik vil jeg ikke at min skal se ut. Også vil jeg kunne kjøre fra dem samtidig, og noen skulle tøffe seg, hehe. Kjørte fra en del biler med over 200hk faktisk med E34 M20 525i'en jeg hadde. Satt 520 difrensial på den, så den dro VELDIG godt opp til 200. Og dette skal bli mye bedre. Håper bare noen flinke sjeler hjelper meg med hva mer jeg må gjøre, selv om jeg begynner å få en god del info på teknisk-tråden min allerede Klør i fingrene etter å sette i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 Har endret start-posten litt Blir komplett turbo-kit fra motorviagra Så skal det bygges 2,5" eksos og monteres større dyser. Hvor store dyser skal jeg ha? 300hk er det jeg max vil belaste motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Dette blir tøft, sitter gjerne på en tur da du er ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 Dette blir tøft, sitter gjerne på en tur da du er ferdig Takk for det! Kan nok få til det Kommer til å bare ha lyst til å kjøre og kjøre og kjøre.., jeg så Hehe. Helt til motoren ryker igjen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Kjenner følelsen, selv om E30'n min går som en full søppelbøtte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 Du får sette i 1,8is motor eller noe sekssylindret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Har en Mini med en del power, så jeg klarer meg. Hvertfall om sommeren ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2009 Tøft! Har lyst på det, hehe. BLODsenka '69 modell med turbo, hehe. Mye sitter det i din, hva slags modell og motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 Hvorfor ligger bilen din til salgs på nettet egentlig? Gitt opp prosjektet allerede? Er en ny mini jeg har dessverre... 1,6 Cooper S med kompressor + en del annet snacks fra Works. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2010 Har fjernet annonsen, la den kun ut for å se hva jeg kunne få igjen for den i den stand den er i dag Nye minier er tøffe de og! Spesielt når de går godt.. Hvor mye tror du den yter da? Vært morsomt å sitte på i den en gang også Søker jobb om dagen, håper det snart blir no penger i kassa så jeg får satt i gang! Ellers tar jeg gjerne i mot spons.. (haha..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2010 Hei! Vil bare få litt liv i denne tråden igjen, så den ikke blir helt glemt. Har som noen av dere kanskje ser, senket forventet effekt fra 250-300hk til litt over 200 i første omgang. Noen tips om hva jeg burde gå for, for å oppnå denne effektøkningen? Jeg vet det blir spesielt å bygge turbo for å få ut så lite ekstra effekt, men det blir nok mer etterhvert. Vil bare få på noe til sommeren, så får vi se om jeg får meg en vinterbil til høsten, så denne blir prosjekt. Nå om dagen venter jeg på at mekaniker skal få liv i bytte-motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå