Alecken Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 Hei Skal sette S38/b38 i bilen min og lurer på hva som vil bli det beste alternativet når det gjelder eksos. Kan jeg bruke de originale grenrørene? Må de sveises om osv..? Tenkte å få bygget komplett eksos hos eksosmester i Skien. Men dette koster en del så er begynt å forske på andre alternativer. Har hørt noe om at E36 eksos passer nesten rett på. Noen som kan bekrefte/avkrefte? Bare å komme med tips osv - Alexander
sexeren Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 kjøp rør å eksospotter å sveis i vei! Lettest det... Viss du klarer å montere den motoren i e30, klarer du også å lage eksos selv
thorbis Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 hvis du skal bruke orginale bærearmsforinger så må du sveise om det ene grenrøret nederst. men det kommer også helt ann på hvilken br. forsterker du bruker og hvor mye vinkling du har på motorn din. med vanlig 325 forsterker org termostathus og utkapping i rammevangen foran på passside for plass til termostat huset blir det sånn som omtrent slik som jeg har gjort på min bil. det som blir et problem er at selv om du sveiser om grenrøret så vil du ikke få den langt nok unna foringa så den kommer til og smelte. har smelta 2 jg. derfor tok jeg og bestilte foringer fra treehouse racing. der blir du kvitt hele foinga og sitter igjen med en stålforing. da har du mer en nok plass. Det jeg kjører med nå er orginal 325 br forsterker, omsveisa frontramme, samt rammevang på passide så jeg får plass til org. s38 termostathus.frontramma er ombygd for og få flytta m535 e28 radiatoren lenger fram så den går klar av det orginale termostathuset. motorn min sitter også 4cm lenger bak i motorrommet enn normalt noe som gjør at mellomaksel må kappes og sveises da det ikke er noe som passer overens. så over til eksos. det letteste er som sagt over her og lage selv. jeg lagde mitt eget og det funker godt nok. 2,5" hele veien med en stor potte helt bak holder akkrat til db grensa på rudskogen og vålerbanen. håper det hjelper deg noe. kan ringe meg på 48076159 hvis det er noe mer du lurer på kan sikkert ta noe mer bilder av ting som er gjort på min hvis du vil det. mvh Thorbjørn R
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå