Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
jeg hørte på bmw her, de skulle ha rundt 5700 for å bytte!!

med prosenter på mekonomen får jeg alle glødepluggene for 600 omtrent.

da er det greit å gjøre det sjøl, sparer 5000 he he

ja de kan vist knekke, som fredrik skriver å andre her man må bare passe på å ha varm motor!

er din vond å starte oxo??

Jepp sliter noe jæ..... med bilen så snart det bikker under 0 grader hehe.

Skrevet

Jeg brukte i underkant av 3 timer på å bytte glødepluggene og batteriet. Derimot var over 1 time på rengjøring av innsugsmanifolderen.

Etter 45 min med skruing var alle 4 glødepluggene ute og jeg var klar til å sette inn de nye.

Husk at bruddstyrken på glødepluggene kun er på ca 47 Nm, og at de derfor kan bryte om motoren er iskald. Jeg kjørte en tur på ca 1 time bare for å være sikker på at ALT var gjennomvarmt.

Når jeg skrudde til de nye glødepluggene dro jeg til med 17 Nm og hadde i tillegg kopperpasta på gjengene da det ser ut som om disse kan irre seg fast. Var tilfelle på den ene pluggen min. Så jeg gjorde dette siden jeg planlegger å ha bilen i MANGE år fremover.

Jeg skrev litt om mitt glødeplugg bytte her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=138591&highlight=

Advarer om et langt skriv der :P

Men glødepluggbytte er noe du gjør lett selv! Er ikke vits å betale blodsugere for en slik enkel jobb.

Skrevet

Kanskje de slipper å må skru av innsugsmanifoilen :-)

På E46 320d, så må innsugsmanifoilen av for å komme til glødepluggene.

Tar litt tid dette!

RS

Dæven det var svindyrt ja. Jeg skal ha min inn på et Bosh verksted å bytte alle 6 glødepluggene og der kosta det 200,- stk for pluggene og 1.5 time arbeid så det blir ca 2500,- Dette er en 530Dat.

Bjørnar

Skrevet

Tar vel ikke så lang tid, men den meste tiden gikk jo på å stake opp innsuget for koks :-s

Nei de må av med manifolderen! Men det tar egentlig ikke så lang tid om du vet hva du skal gjøre ;)
Skrevet
Tar vel ikke så lang tid, men den meste tiden gikk jo på å stake opp innsuget for koks :-s
Nei de må av med manifolderen! Men det tar egentlig ikke så lang tid om du vet hva du skal gjøre ;)

HE HE Livet er herligt dere He He

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...